wiadomości

stat

Spotkanie "Moda. Jak odnaleźć się w branży?" w PPNT

Uczestnicy spotkania.
Uczestnicy spotkania. fot. Lucyna Pęsik/trojmiasto.pl

Studenci, projektanci posiadający własne marki oraz osoby pracujące w branży modowej - około 150 osób wzięło udział w 9. spotkaniu z cyklu: "Moda. Jak odnaleźć się w branży?". Podczas spotkania poznali skuteczne mechanizmy marketingowe sektora fashion.



Co najbardziej pomaga wypromować własną markę w mediach?

dobrze zarządzane konta na portalach społecznościowych

49%

duże wsparcie finansowe

11%

znajomości w branży

18%

odpowiednie przygotowanie merytoryczne

11%

doświadczenie

11%
Szybko rozwijająca się branża mody w Polsce ma coraz większe wymagania, konkurencja jest spora, a wymagania wysokie. To błyskawicznie powstające setki mniejszych i większych marek. Na rynku prasowym regularnie pojawiają się nowe tytuły modowych magazynów, a internet pęka w szwach od portali poświęconych najnowszym trendom. W środowe popołudnie wszyscy zainteresowani branżą modową mieli możliwość posłuchać dziennikarza i felietonisty Michała Zaczyńskiego, który opowiadał o tym, jak skutecznie zaistnieć w mediach.

- Działania rozpoczęliśmy cztery lata temu, by wspierać branżę modową w Trójmieście. Kilka lat temu tak naprawdę nie działo się tu zbyt wiele w tej tematyce. Tak zrodził się pomysł - mówi Dorota Cząstka, inicjatorka wydarzenia.
- Inspiracja do tego spotkania wynika z potrzeb. Jest dużo osób, które marzą o karierze projektanta, właściciela marki lub po prostu chcą działać w branży. Mnóstwo osób działa już w tym kierunku, ale nie wiedzą co zrobić, żeby ich droga się rozwijała - mówi dziennikarz i felietonista, Michał Zaczyński, od lat zajmujący się branżą modową.

Jak wypromować własną markę?



Głównymi zagadnieniami spotkania były sposoby zainteresowania mediów własną marką. Prowadzący opowiadał, jak nawiązywać i utrzymywać dobre relacje oraz doradzał, jakie działania mogą skutecznie zachęcić do publikacji.

Zaczyński szczególnie podkreślał rolę pozytywnego przekazu. Najważniejsze znaczenie ma taktowne zachowanie czy umożliwienie zapoznania się z oferowanym przez nas produktem. Równie istotne jest uczestnictwo w konkursach, imprezach branżowych. Każdym sukcesem: publikacją, nagrodą czy wyróżnieniem powinniśmy się pochwalić.

- Podstawą jest działanie. Nie będziemy w mediach, jeśli się z nimi nie skontaktujemy. Świat o nas nie usłyszy, jeśli tego po prostu nie będziemy chcieli - dodaje Michał Zaczyński.
W drugiej część spotkania uczestnicy wzięli udział w panelu dyskusyjnym. Wśród poruszonych kwestii znalazły się: sposoby komunikacji z mediami oraz budowanie marki w mediach społecznościowych, współpraca z agencjami i biurami prasowymi, a także pozyskiwanie sponsorów przez młode marki.

"Moda. Jak odnaleźć się w branży?" to cykl wykładów i spotkań ze specjalistami branży modowej, organizowany od 2014 roku. Spotkania mają integrować lokalne środowisko projektowe oraz wspierać młodych twórców.

Organizatorem spotkania był Pomorski Park Naukowo-Technologiczny | Centrum Designu oraz Miasto Gdynia. Pomysłodawczynią cyklu spotkań jest natomiast pani Dorota Cząstka. Kolejne spotkanie odbędzie się jesienią tego roku.

Dodaj zdjęcie do artykułu

Opinie (7)

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.
zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.