• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Moda dla młodych: łączenie luksusu z rzeczami vintage

Katarzyna Lepianka-Głuszkiewicz
19 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Młode osoby chętnie łączą marki premium z rzeczami vintage i sportowymi elementami. Młode osoby chętnie łączą marki premium z rzeczami vintage i sportowymi elementami.

Wyzwaniem dla rynku marek premium od lat jest dotarcie do młodych osób - to jedna z najbardziej pożądanych grup konsumenckich. Jak się okazuje to także grupa, która chętnie sięga po drogie marki i nie boi się łączyć ich np. z modą vintage. Sprawdziliśmy, które firmy uwielbiają młodzi ludzie i które z nich dostępne są w Trójmieście.



Co sądzisz o trendach promowanych przez młode osoby?

Moda dla młodego pokolenia znaczy coś zupełnie innego niż dla projektantów i sprzedawców. Młodzi ludzie, za których uważamy w tym artykule osoby poniżej 30 roku życia, bawią się modą pod każdym względem. Łączą luksusowe marki z używanymi ubraniami mieszczącymi się pod wspólną nazwą vintage.

- Młode pokolenie odchodzi od zakupów w popularnych sieciówkach bazujących na modzie fast-fashion. Dla nich istotne są ponadczasowe produkty, dobrej jakości, dlatego marki oferujące trwałe produkty o uniwersalnym wyglądzie mają u nich szanse. Te klasyczne, od znanych marek, łączą z tymi z second handów. Skłaniają się w stronę praktycznej mody opartej na minimalizmie. Mają świadomość, że liczy się jakość, a nie ilość, stawiają na marki ponadczasowe, niewychodzące z mody produkty, wybierają te linie, które są obecne od lat - mówi Karolina Kucman z agencji reklamowej Personal PR.
Zobacz także: Młodzi i koniecznie bogaci. Moda na luksus wśród najmłodszych

Coraz chętniej młodzi ludzie wymieniają się swoimi ubraniami, dodatkami i gadżetami także najlepszych marek. Powstało wiele platform internetowych, które umożliwiają rozwój mody na "dzielenie się". Jest to również szansa dla osób, których nie stać na markowe ubrania, a które w ten sposób mogą kupić daną rzecz dużo taniej, a następnie ją odsprzedać.

To wszystko powoduje, że dostępność luksusowych produktów wzrasta i nie zawsze wynika to z zasobności portfela. Odpowiadając na te zachowania, znane marki coraz częściej decydują się na tworzenie outletów lub sprzedawanie używanych ubrań i przekazywanie zysku np. na działania charytatywne.

- Najlepszym sposobem na dotarcie do młodych ludzi jest oparcie przekazu na wiarygodności i autentyczności, ponieważ są oni wyczuleni nie tylko na fałsz, ale także na bezpośrednią reklamę i namawianie do kupna. Dlatego sprawdza się tu marketing szeptany przy użyciu mediów społecznościowych. Marki muszą się natrudzić, by nie tylko poznać, co młodzi uważają za "sztos", ale także w zdobyciu ich zaufania. Nie wykorzystują przy tym powszechnych standardów. Te najbardziej znane, które mają największą liczbę obserwujących, rozsławione zostały przy pomocy marketingu szeptanego i rekomendacji innych klientów - użytkowników. Dla młodych istotne jest, by brandy opierały się na swojej historii, dlatego marki starają się dostosować i nieść jakiś przekaz, mając świadomość, że ich przyszłość leży w rękach młodego pokolenia. Nie oceniają podejścia młodych, raczej dostosowują się do ich środowiska, wykorzystując taki sam język i sposób komunikacji. Młodzi ludzie chętnie udostępniają, polecają, komentują i dają lajka temu, co im się rzeczywiście podoba - dodaje Karolina Kucman.
  • Głównym trendem w modzie młodych osób jest streetwear.
  • Promowanie marek dla młodych klientów wiąże się ze współpracą ze znanymi influencerami, którzy mają wpływ na ich decyzje zakupowe.
  • Odważne kolory i fasony sprawdzają się jako propozycje dla młodych osób
  • Gucci to jedna z marek premium, która od kilku sezonów skupia się na młodych klientach.
  • Zdjęcie z najnowszej kampanii marki Adidas
  • Moda dla młodych ma być również wygodna.

Młodzi kupują chętnie, a wybór konkretnej marki jest dla nich ważnym elementem kreowania tożsamości - jeśli tylko mogą, decydują się na marki luksusowe, a także zwracają uwagę na wartości przez nie przekazywane, np. poprzez podejście do ekologii.

Warto również zauważyć, że luksusowe marki zmuszone zostały niejako do odpowiedzi na modę wykreowaną przez jej użytkowników i rzecz jasna gwiazdy social mediów, które kreują trendy bardziej niż kiedykolwiek wcześniej.

Więcej na ten temat pisaliśmy w artykule: Internetowi celebryci. O fenomenie mediów społecznościowych

Młodzieżowe trendy są ściśle związane ze streetwearem - modą ulicy. Doradca wizerunkowy, Katarzyna Krajewska-Turyczyn, prowadząca KKT Studio, zainspirowana rozmową z 19-letnim chłopakiem, Jeremim Awtuchem, który jest fanem i propagatorem tego stylu, opowiedziała nam o markach, które styl ten kreują.

- Ubrania streetwearowych marek typu Supreme, Palace, Bape czy Off-White dodatkowo zyskują na wartości przez swoją unikalność i limitowaną liczbę, a sama metka, która jest znana i tym samym wyjątkowa, koniecznie musi być widoczna. Opatrzone dużą nazwą firmy ubrania to absolutna konieczność każdego streetwearowca. Prawdziwy streetwear nie ma nic wspólnego z bylejakością. Charakteryzuje się wysoką jakością i ponadczasowością, ale również wysoką ceną. Na rynku, oprócz najmocniejszych marek, dostępne są również te ciut bardziej przystępne, np. Champion, Carhartt lub Trasher - opowiada Katarzyna Krajewska-Turyczyn.

Wszystkie zbliżające się wydarzenia znajdziesz w naszym kalendarzu


Marki, o których można powiedzieć, że skierowane są do młodych klientów albo próbują się stać marką młodych to m.in.: Supreme, Superdry, Huf, Stussy, Palace, Bape, Off White, Comme des garcons, Balenciaga, Vetements, Adidas, Nike, Yeezy, Cleant, Gucci, Burberry, Nike, Adidas, Reebok, Puma, Birkenstock, Timberland, Levi's.

W Trójmieście znajdziemy całkiem sporo z tych marek. Są to m.in.: Superdry, Diamante Wear, Elska (zrzesza polskich projektantów), Escada Sport, Peek&Cloppenburg, w którym znajdziemy marki z segmentu premium podobnie jak w sklepach TK Maxx, Calvin Klein, Guess, Liu Jo, Levi's, Converse, Nike, Vans czy Tommy Hilfiger.

- Aktualnie wiele marek doskonale wpisuje się w tendencje modowe młodych ludzi. Jest dużo lifestyle'owych marek, które w zrozumiały sposób komunikują i przede wszystkim identyfikują się z młodym klientem. Nie szukając daleko możemy wyróżnić tutaj np. markę Cropp, której targetem jest młodzież gimnazjalna i licealna. Koncepcja sklepów tej marki, muzyka oraz produkt idealnie komunikują się z wybraną grupą wiekową - mówi Magdalena Właszynowicz, stylistka.
Ciężko określić i zamknąć w kilku zdaniach, czym charakteryzują się ubrania wybierane przez młode osoby. Z jednej strony są to ubrania wysokiej jakości: naturalne materiały, dobrze wykonany dżins, puchowe kurtki, skórzane obuwie, rozpoznawalne logo. Wiele jest rzeczy, które zaliczyć możemy do klasyki, np. proste koszulki, klasyczne dżinsy, marynarki, proste sukienki.

W opozycji do nich pojawiają się delikatnie zużyte ubrania vintage, sprane bluzy i przetarte spodnie. Pikowane kurtki zakładane są na imprezowe stylizacje, a kurtki dżinsowe zastępują jesienne płaszcze. Obecne są oversizowe ubrania, ale też obcisłe, kuse spódnice czy zbyt krótkie bluzki, które tworzą wyzywające stylizacje. Wiele jest haseł, sloganów, spersonifikowanych elementów stroju, które mają być wyróżnikiem.

Moda kreowana przez młode osoby jest pełna kontrastów
: kolorowa, wieloznaczna, nie daje się zaszufladkować. Pewnie dlatego jest tak ciekawa, podobnie jak osoby, które po nią sięgają.

  • Marka Supreme jest chyba najpopularniejszą z marek odzieżowych, które wybierają nastolatkowie.
  • Jedną z marek, która walczy o względy młodych jest również Dolce&Gabbana.
  • Ubrania są spersonalizowane przez naszywki i czy slogany.
  • Często projektanci prezentują ubrania, które skierowane są do odważnych osób.
  • Wiele firm decyduje się na współpracę ze znanymi blogerami
  • Często spotyka się połączenie luksusowych marek z modą vintage.

Miejsca

Zobacz także

Opinie (30) 4 zablokowane

  • A te ubrania, jak z murzynskiego getta to luxus, czy vintage?

    • 17 0

  • Widzę że ewolucja zatoczyła duże koło,niektóre osobniki wracają do punktu wyjścia.

    • 14 0

  • Marka Supreme jest chyba najpopularniejszą z marek odzieżowych, które wybierają nastolatkowie

    Wy tak na serio?
    1. Marka bardzo, bardzo droga,
    2. Marka dość trudna do kupienia - 11 sklepów na świecie!!
    3. Część produktów to pojedyncze egzemplarze dla pojedynczych klientów, np. znana bluz zrobiona wspólnie z LV.
    Najpopularniejsza? Oczywiście w kategorii podróba, sorry "replika".
    A chińczyk szyje i się dziwi - po co to komu...

    • 18 0

  • Słowo "młodzież" czy "singel" zostało specjalnie wymyślone przez marketingowców żeby zwiększyć sprzedaż. Sto lat temu nie było młodzieży. Nikt nie miał oferty dla młodzieży. Ludzie od razu zostawali dorosłymi po przekroczeniu 18 lat. Te osoby na zdjęciach nie mają nic wspólnego z młodzieżą.

    • 9 1

  • Dla mężczyzn tylko dwie propozycje stylizacji.

    Łachmaniarz, albo homo prostytutka.

    • 15 0

  • Pod monopolowym widuje takich modnisiów

    Takich kreatorów mody spotykam pod osiedlowym monopolowym .Są czasami tak wystrzałowo ubrani,że kreatorzy mody nie nadążają ze swoimi stylizacjami

    • 8 0

  • (1)

    Ciekawy jestem ktorego w Polsce niby stać przy zarobkach jakie są na takie rzeczy typu Gucci ,D&G,suprime.. gdzie dajmy bluza kosztuje 2500zl . To oczym tu wgl mowa

    • 2 0

    • Supreme

      nie Suprime

      • 0 0

  • (1)

    Ciekawy jestem ktorego w Polsce niby stać przy zarobkach jakie są na takie rzeczy typu Gucci ,D&G,suprime.. gdzie dajmy bluza kosztuje 2500zl . To oczym tu wgl mowa

    • 2 0

    • Supreme

      nie Suprime
      (...)
      deja vu?

      • 0 0

  • Dramat

    Błagam, nie wrzucajcie do worka „vintage” wszystkich dekad, bo to strzał w kolano. Zupełnie czymś innym jest elegancja lat 40 i 50, a czym innym ortalion z lat 90.

    • 5 0

  • Jak tak ma wyglądać i ubierać się współczesny mężczyzna

    to ja chyba zmienię płeć ... żałosne to jest

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Konferencja "SM i co z tego?"

konferencja

Targi kosmetyczne i fryzjerskie - Uroda

targi

III Ogólnapolska Konferencja Samoświadomość i komunikAACja a TZW. zachowania trudne

konferencja

Najczęściej czytane