wiadomości

stat

Jak odnaleźć się w branży modowej? Stawiamy na jakość

Dorota Cząstka, Ewelina Kustra, Ina Lekiewicz i Kasia Kulik
Dorota Cząstka, Ewelina Kustra, Ina Lekiewicz i Kasia Kulik fot. Lucyna Pęsik/trojmiasto.pl

Zmieniający się rynek mody coraz częściej staje się pretekstem do dyskusji. W 10. spotkaniu z cyklu: "Moda. Jak odnaleźć się w branży?" wzięło udział prawie 200 osób. Tym razem swoimi spostrzeżeniami o rewolucji w branży fashion dzieliły się Ina Lekiewicz, Kasia Kulik i Ewelina Kustra.



Jak oceniasz zmiany zachodzące w branży modowej?

zmiany są konieczne, dlatego dobrze, że zachodzą

30%

zmiany powinny być ukierunkowane na młodych twórców

0%

przeprowadzenie dużych zmian jest wręcz niemożliwe, a te drobne nie mają większego znaczenia

27%

trudno powiedzieć, dopiero po czasie można będzie je ocenić

27%

jestem przeciwnikiem zmian w branży modowej

16%
We wtorkowe popołudnie w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni spotkali się sympatycy branży modowej, którzy dyskutowali o tym, jak odnaleźć się w modowym rynku.

Wydarzenie uświetniła obecność trzech kobiet: stylistki i fotograf Iny Lekiewicz, redaktor naczelnej polskiej edycji L'officiel Eweliny Kustry oraz producentki sesji zdjęciowych Kasi Kulik. Podczas spotkania dyskutowano o tym, w jaki sposób młodzi twórcy mają szansę znaleźć swoje miejsce w sektorze mody, a także jaką rolę w budowaniu marki osobistej odgrywają tradycyjne i nowoczesne media. Nie zabrakło również zakulisowych historii z codziennej pracy gości oraz opowieści o tym, jak rozpoczynały swoją karierę.

Jubileuszowa edycja Projektu Moda cieszyła się ogromną frekwencją. Wśród uczestników spotkania obecna była również projektantka Karolina Kalska.

Jakość sposobem konkurowania marek



Jak przekonywano, wydatki Polaków na ubrania rosną każdego roku. Chociaż popularność sieciówek nie jest zagrożona, na rynku powiększa się grono świadomych klientów, którzy są zainteresowani jakością produktów oraz tożsamością wybieranych marek.

- W czasach totalnego przesytu klienci coraz częściej zwracają uwagę na jakość. Rewolucja rozpoczęta przez projektantów i mniejsze marki powoli staje się faktem, a potwierdzenia tego można szukać w sklepach sieciowych, które wprowadzają rozwiązania pożądane przez konsumenta. Producenci coraz częściej mówią o tym, że klient zaczyna czytać metkę, poszukując nie tylko składu produktu, ale także kraju pochodzenia. I chociaż nie jest to jeszcze reguła, to zmiana idzie w dobrą stronę - mówi Dorota Cząstka, inicjatorka spotkania.
Rozwój branży modowej w Polsce sprawia, że powstaje potrzeba rozmowy o komunikacji marki, a także jakości i cenach oferowanych produktów.

- Bardzo często podnoszony jest zarzut o to, że ceny ubrań stały się tak niskie i są traktowane przez kupujących jako dobra szybko zbywalne, co sprawia, że drastycznie wzrasta ilość odpadów. Jednak zarzut ten nie dotyczy konsumenta, ale przede wszystkim branży - dodaje Dorota Cząstka.


"Moda. Jak odnaleźć się w branży" odbywa się w Centrum Designu Gdynia już od czterech lat. To cykl wykładów i spotkań branży mody, podczas których zaproszeni goście dzielą się praktyczną wiedzą. Spotkania mają na celu integrowanie lokalnego środowiska projektowego oraz wspieranie młodych twórców.

Organizatorem spotkania był Pomorski Park Naukowo-Technologiczny | Centrum Designu oraz Miasto Gdynia. Pomysłodawczynią cyklu spotkań jest pani Dorota Cząstka.

Dodaj zdjęcie do artykułu

Opinie (11)

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.