wiadomości

stat

Linie premium w sieciówkach. Gra warta świeczki?

hm.com

Znane marki-sieciówki coraz częściej decydują się na wypuszczenie linii premium. Najlepsze materiały, wielkie nazwiska, kroje niczym z pokazów mody i ceny, jak na sieciówkę przystało, w miarę "przyzwoite", choć wyższe niż zazwyczaj. Dlaczego pojawiają się tam linie luksusowych ubrań i czy rzeczywiście są one warte uwagi?



Czy zwracasz uwagę na skład ubrań?

tak, bo to decyduje o jakości danej rzeczy

67%

tak, naturalne materiały wyglądają ekskluzywniej

6%

rzadko - ważniejszy jest wzór i fason niż skład

12%

tylko droższych rzeczy: płaszczy, swetrów, garniturów

11%

nie, nie ma to dla mnie znaczenia

4%
Największe światowe koncerny z branży mody starają się pokazać, że wysokiej jakości moda może być dostępna dla każdego. Ich linie premium charakteryzuje: dostępność, jakość i atrakcyjna cena. Mimo że ceny tych rzeczy nie należą do najniższych, to są znacznie bardziej akceptowalne niż ubrań znanych domów mody. O jakości świadczą materiały, z których są wytwarzane: skóra, kaszmir, wełna, dobra gatunkowo bawełna i jedwab.

Materiały użyte w ekskluzywnych kolekcjach zazwyczaj są bardziej wytrzymałe, przez co mogą służyć przez długie lata. To również jest ich zaleta, o której chętnie mówią producenci. W dobie życia w rytmie "slow" i panującej mody na minimalizm, ilość posiadanych rzeczy ma znaczenie. Wyróżniają się także krojem - często przypominają fasony prezentowane na światowych wybiegach mody.

Przeczytaj również: Żegnamy lato. Najmodniejsze jesienne trendy

Marki chcą dostosować się również do trendu "eko". Oprócz jakości i ceny klientów interesuje również, w jaki sposób dana rzecz została wyprodukowana i czy proces ten był zgodny z troską o środowisko. Tworząc lepszej jakości rzeczy, firmy budują zarówno swój pozytywny wizerunek, jak również dają poczucie klientowi, że dokonał właściwego wyboru.

- Obserwując rynek odzieżowy, bardzo popularne jest wypuszczanie linii premium w sieciówkach. Marki sieciowe świadomie decydują się na kolaborację ze znanymi projektantami lub na indywidualne tworzenie kolekcji premium. Ma to na celu zwiększenie rozpoznawalności marki, zwrócenie na siebie uwagi. Takie założenia zawarte są w strategiach marketingowych firm. Dodatkowo marka ma możliwość testowania rynku, a przede wszystkim swojego klienta. Przykładem jest marka H&M, która współpracowała z wieloma znanymi projektantami, m.in. z Karlem Lagerfeldem, Martinem Margielą, Isabel Marant czy z marką Lanvin - mówi Magdalena Właszynowicz, stylistka, doradczyni do spraw kreowania wizerunku.



Sklepy z kolekcjami premium dla pań i panów



Linię o nazwie ReDesign wypuściła znana trójmiejska marka Reserved. Wraz z podbojem międzynarodowych rynków marka stara się pokazywać swoją odpowiedź na najnowsze trendy. Kolekcje tę przygotowali młodzi projektanci z pracowni w Warszawie. Ubrania i dodatki w wersji luksusowej prezentowane są również w damskiej i męskiej kolekcji premium. Zachowawcza kolorystyka, dobrze skrojone modele, najlepsze materiały - klasyka z wysoką jakością. Dla panów: wełniane płaszcze, kaszmirowe swetry, koszule, eleganckie spodnie i skórzane modele butów. Dla pań zdecydowanie więcej propozycji: od wymienionych już wyżej modeli, po spódnice, sukienki, kuloty i dodatki.

- Kolekcje premium w sieciówkach sprawiają, że mamy łatwy i szybki dostęp do wysokiej jakości ubrań. Butiki projektantów zwykle zlokalizowane są tylko w dużych miastach w Polsce i jest ich po prostu mniej, a sklepy Inditexu czy LPP można znaleźć w większości galerii handlowych w Trójmieście - komentuje Karolina Matysek z agencji marketingowej Personal PR.
Sieć sklepów Mango także przygotowuje swoje modele w jakości premium. W tym sezonie pokazała kolekcję Commited, która jest inspirowana naturą. Harmonia przyrody zostaje ukazana poprzez włókna, biodegradowalne i pochodzące z recyklingu, z których stworzono minimalistyczne i zwiewne modele ubrań. Kolor biały, ciemnobrązowy i bakłażanowy komponują paletę barw dla ubrań inspirowanych naturą.

Zobacz również: Modne nakrycia głowy w sezonie jesienno-zimowym

H&M posiada zarówno produkty w kategorii premium, jak i ekskluzywne kolekcje H&M Studio, które powstają w atelier i podsumowują najważniejsze trendy każdego sezonu. Jak możemy przeczytać na stronie marki: pierwsza jesienna kolekcja Conscious Exclusive łączy ulotne piękno starodawnych tkanin i najnowsze technologie w dziedzinie produkcji materiałów przyjaznych dla środowiska, takich jak kaszmir z recyklingu i aksamit z przetworzonego poliestru. Znajdziemy tu długą tiulową sukienkę, jedwabną sukienkę w kwiaty, szerokie spodnie z domieszką wełny lub aksamitu.

W kategorii premium znajdziemy męskie i damskie swetry, płaszcze, szaliki z wełny i kaszmiru, skórzane dodatki i obuwie, jedwabne koszule i sukienki. Linia premium dotyczy także dodatków do wnętrz, czyli np.: wełnianych koców, dywanów, lnianych zasłon i kompletów pościeli.

Kategoria premium występuje także w popularnych sklepach internetowych - Zalando.pl, Showroom.pl, Aboutyou.pl - w których znajdziemy przede wszystkim produkty topowych marek: Calvin Klein, Hugo Boss, Michael Kors, Ralph Lauren, Diesel, Versace. Często są to jednak produkty z minionych kolekcji, uniwersalne, które kuszą promocyjną ceną.

Kolejna jest kolekcja premium marki, która chyba najbardziej ze wszystkich sieciówek stara się odzwierciedlać w swoich projektach aktualnie panujące trendy. Propozycje Zary na sezon jesień/zima, to przede wszystkim skórzane kurtki, wełniane płaszcze, kaszmirowe i wełniane swetry, jedwabne bluzki oraz skórzane buty - różne fasony. Nie znajdziemy tu pstrokatych kolorów, bo dominują stonowane odcienie: khaki, brąz, czerń i beże. To kolekcja, która prezentuje klasyczne fasony pasujące do stylu biznesowego.

Zobacz: Prywatne zakupy, czyli kto może kupować po godzinach

Wysokiej jakości produkty prezentowane w dużych sklepach jako jeden z działów, mają również wpływ na komponowanie naszej szafy. W myśl zasad przekazywanych przez stylistów, że powinniśmy mieć kilka bazowych, klasycznych rzeczy, do których dobieramy kolejne elementy garderoby warto, żeby te podstawowe ubrania były jak najlepszej jakości i w modnym fasonie.

Często w tych kolekcjach znajdziemy elementy garderoby takie jak: skórzane botki, jedwabne koszule, wełniane płaszcze, które sprawdzą się jako klasyczne niezbędniki. Tym samym marki wychodzą naprzeciw osobom, których nie stać na ubrania i dodatki tylko od projektantów. Mogą więc kupić kilka rzeczy z kolekcji premium, które będą wyróżniać ich stylizacje.

- Wprowadzanie kolekcji premium to świadoma odpowiedź marek na potrzeby klientów. Hiszpański holding odzieżowy Inditex w 2018 roku odnotował 3-proc. wzrost sprzedaży ubrań we wszystkich dziewięćdziesięciu sześciu krajach, w których posiada swoje salony. Oczywiście znacząco przyczyniła się do tego sprzedaż online. Wniosek jest jednak prosty: ludzie chcą wydawać pieniądze na ubrania. Sieciówki ubierają tzw. klasę średnią, która wciąż się bogaci. Ogólnodostępne linie premium pozwalają zaczerpnąć trochę luksusu, a jak wiadomo nie od dziś - apetyt rośnie w miarę jedzenia - podsumowuje Karolina Matysek.
Przeczytaj także nasze cykle: Klasyka w szafie oraz Elegancja męskim okiem

Dodaj zdjęcie do artykułu

Opinie (39)

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.