• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak nie molo to dźwigi. Firmy sięgają po lokalne symbole

Wioletta Kakowska-Mehring
31 stycznia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Kolekcję LPP współtworzyli lokalni artyści.
  • Kolekcja RE ART to przykład łączenia ubrań ze sztuką grafiki, malarstwa i fotografii.
  • Kolekcja #GDNCollection właściciela marki Diverse.
  • Marka Sopot Never Sleeps ma odzwierciedlać ducha miasta, czyli miejsca tętniącego życiem przez cały rok.
  • Kolekcja RE ART to przykład łączenia ubrań ze sztuką grafiki, malarstwa i fotografii.

Gdańska firma odzieżowa LPP wprowadza do swojej flagowej marki kolejną odsłonę limitowanej kolekcji RE ART, tworzonej we współpracy z młodymi grafikami i fotografami. Tym razem motywem przewodnim jest Stocznia Gdańska. Coraz częściej trójmiejskie firmy odzieżowe, ale nie tylko, sięgają po lokalne akcenty.



Czy podoba ci się pomysł umieszczania elementów podkreślających lokalność firmy na produktach?

Symbole kojarzone ze Stocznią Gdańską pojawiają się na bluzach i  t-shirtach Reserved, marki należącej do LPP.

- Kolekcja RE ART to przykład łączenia ubrań ze sztuką grafiki, malarstwa i fotografii. W ten sposób chcemy promować polskich artystów a jednocześnie podkreślić, że historia naszej firmy i poczucie estetyki są nierozerwalnie związane z miejscem, gdzie powstają nasze projekty. Cieszymy się, że nasze najbliższe otoczenie dostarcza tak wiele inspiracji do pracy twórczej i że moda może odzwierciedlać to, skąd jesteśmy i z czego jesteśmy dumni - mówi Anna Radzikowska, dyrektor departamentu damskiego Reserved w LPP.
Kolekcję współtworzyli m.in. Michał Szlaga, autor fotografii w oryginalny sposób obrazujących Stocznię Gdańską oraz Agnieszka Nagórska, której obrazy i grafiki przedstawiające stoczniowe żurawie łączą w sobie siłę realistycznego przekazu z nutą ciekawej kolorystyki.

Trójmiejskie firmy coraz częściej wypuszczają na rynek produkty podkreślające ich lokalność. Dla firmy to czysty zysk, zwłaszcza gdy dane miasto jest marką samą w sobie.



Do stoczniowych dźwigów odwołała się też inna gdańska firm odzieżowa, czyli Etos, do której należy marka Diverse. Kolekcja #GDNCollection powstała przy współpracy z Miastem Gdańsk, a część dochodu ze sprzedaży firma przeznaczyła właśnie na ratowanie stoczniowych dźwigów. Wcześniej ta sama firma wypuściła sopocką linię odzieży. Była to limitowana kolekcja zaadresowana wyłącznie do kobiet, przygotowana we współpracy z Miastem Sopot. Źródłem inspiracji był niezobowiązujący styl i symbole najpopularniejszego letniego kurortu, czyli np. molo. Kilka lat temu pojawiła się też na rynku kolekcja odzieżowa Sopot Never Sleeps, stworzona przez sopociankę - Julię Michalczewską. Marka ma odzwierciedlać ducha miasta, czyli miejsca tętniącego życiem przez cały rok.

Jednak nie tylko firmy odzieżowe stawiają na lokalność. Gdańska firma Ziaja w ub. roku wypuściła na rynek nową, bardzo wakacyjną linię produktów "GdanSkin". Jak twierdzi producent, nowa linia to "inspiracja nadmorskim klimatem i niespotykaną atmosferą Gdańska: wyjątkowe receptury, nietuzinkowy zapach i oryginalna grafika". Kilka lat temu Ziaja wypuściła na rynek kosmetyki sygnowane nazwą Miasta Sopot. Zaczęło się od balsamów i kremów brązujących, potem dołączyły kolejne linie, czyli Sopot Sun, Sopot Spa i Sopot Rozświetlenie.

Z kolei dzięki Izabeli Ryskiej - biotechnologowi i laureatce konkursu Gdyński Biznesplan 2017 - swoją linię kosmetyczną ma też Gdynia: Inspired by Gdynia. Gdynia kojarzy się pani Izabeli głównie z dobrą energią i słońcem, stąd dynamiczne połączenie bergamotki i pomarańczy w jej kosmetykach. Jak sama mówi, inspiracji do tworzenia linii szukała na plaży w Orłowie. 

Swoją linię kosmetyków ma też... Zaspa, czyli dzielnica Gdańska. Farmaceutka Stefania Stachowska stworzyła kremy do skóry delikatnej. Jest więc Krem pieluszkowy Zaspa, Krem hipoalergiczny Zaspa, Krem Active Zaspa i Krem Soft Skin Zaspa. A dlaczego Zaspa? Bo pani Stefania pracowała w szpitalu na gdańskiej Zaspie.

Oprócz odzieży i kosmetyków są też produkty spożywcze. Kilka lat temu na Expo w Mediolanie sukces odniósł Cydr Sopocki, produkowany przez sopocką firmę Mix. Napój nazwano sopockim, bo miał się kojarzyć z relaksem i wypoczynkiem - tak jak popularny kurort. Na całe Trójmiasto postawił z kolei Zakład Przemysłu Cukierniczego Bałtyk. Firma ma w sprzedaży praliny z likierem "Zachwyć się Trójmiastem". Do tego ma też praliny z nadzieniem jogurtowo-owocowym "Popatrz na Gdańsk" oraz likworki gdańskie. 

Miejsca

Opinie (55) 1 zablokowana

  • Ekstra, na pewno coś z tego kupię. I będę dumnie nosić w Norwegii.

    • 0 0

  • stczn gdnsk

    Może nawet ludzie w innych krajach, dzięki temu zaczną sprawdzać co to za stocznia i poznają trochę historii Polski, więc pomysł lepszy niż się wydaje.

    • 0 0

  • Dobra inicjatywa (3)

    Każdy szanujący się przedsiębiorca nawiązuje do miejsc, skąd pochodzi.

    • 49 0

    • Zgadzam się, akurat nasze rodzime firmy lubią nawiązywać do regionu i to się ceni, tu mamy kolejne przykłady.

      • 0 0

    • Nie dźwigi tylko żurawie pani redaktor...

      • 0 0

    • na tym polega kultura by wyrozniac lokalne widoki obyczaje tworzyc komune nie ta o ktorej wiekszosc pomysli ale te jako spolecznosc. Duzo dobrej energii dla Was Hej

      • 3 1

  • LPP? Wróćcie do jakości z początków firmy to może coś kupię. (3)

    Jednorazowe ciuchy mnie nie interesują.

    • 3 2

    • Cenowo jest różnie to jakość też bywa różna. Za to jak się poszuka to można za grosze perełki znaleźć. Ogólnie jakościowo nie jest źle, na pewno nie gorzej niż w innych sieciówkach. Z resztą mam ubrania różnych marek i mi się nic z nimi nie dzieje, więc też nie do końca rozumiem niektóre, narzekania na jakość ubrań.

      • 0 0

    • Zgadza się (1)

      Kiedyś sklepy pod logo "LPP fashion point" to były naprawdę niezłe ciuchy we względnie atrakcyjnych cenach. Z wejściem marki reserved jakość zaczęła lecieć na łeb na szyję.

      • 0 0

      • ale się motasz

        Po 1 primo - fashion point to spółka córka, rosyjska w dodatku.
        Po 2 primo - Reserved to jest pierwsza marka LPP, czyli jest od początku.
        Po 3 primo ultimo - jak nie wiesz, co się nie wypowiadaj.

        • 1 0

  • żałosne

    wieśniadztwo, kto to widzioł....

    • 0 1

  • W końcu

    W końcu fajne polskie motywy na ubraniach, oby więcej taki się pojawiało.

    • 2 0

  • brawo

    Z takimi pomysłami na swoje kolekcje Reserved trafia do coraz większego grona klientów.

    • 2 0

  • To naturalne

    Obciachawe to są rzeczy z napisem "London" albo "Paris".

    • 0 0

  • Wiadomo (1)

    Zaspa stolicą, reszta okolicą!

    • 9 9

    • Nie dźwigi tylko żurawie....dźwigi są w blokach...

      • 1 0

  • dlaczego nie ma Lenina?

    • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Jak ochronić swoje krocze przed nacięciem?

warsztaty, konsultacje

Rola osoby towarzyszącej w porodzie warsztaty dla mamy i taty

warsztaty, konsultacje

III Ogólnapolska Konferencja Samoświadomość i komunikAACja a TZW. zachowanie trudne

konferencja

Najczęściej czytane