- 1 Polski medyk na ukraińskim froncie. "Jeżeli znajdziemy się w niewoli, czeka nas tylko śmierć" (29 opinii)
- 2 Pacjent z sercem po prawej stronie dostał rozrusznik (10 opinii)
- 3 Jak pozbyć się cellulitu? 5 zabiegów na ujędrnienie i wysmuklenie ciała (16 opinii)
- 4 Alergie zaatakowały wcześniej niż zwykle. "Otwarte okno to zło" (84 opinie)
- 5 Zaspa przekroczyła 500 zabiegów robotycznych. Czas na nowego robota da Vinci? (20 opinii)
- 6 Gdzie dostaniemy się do lekarza w majówkę? (14 opinii)
Jak nie molo to dźwigi. Firmy sięgają po lokalne symbole
Gdańska firma odzieżowa LPP wprowadza do swojej flagowej marki kolejną odsłonę limitowanej kolekcji RE ART, tworzonej we współpracy z młodymi grafikami i fotografami. Tym razem motywem przewodnim jest Stocznia Gdańska. Coraz częściej trójmiejskie firmy odzieżowe, ale nie tylko, sięgają po lokalne akcenty.
- Kolekcja RE ART to przykład łączenia ubrań ze sztuką grafiki, malarstwa i fotografii. W ten sposób chcemy promować polskich artystów a jednocześnie podkreślić, że historia naszej firmy i poczucie estetyki są nierozerwalnie związane z miejscem, gdzie powstają nasze projekty. Cieszymy się, że nasze najbliższe otoczenie dostarcza tak wiele inspiracji do pracy twórczej i że moda może odzwierciedlać to, skąd jesteśmy i z czego jesteśmy dumni - mówi Anna Radzikowska, dyrektor departamentu damskiego Reserved w LPP.
Kolekcję współtworzyli m.in. Michał Szlaga, autor fotografii w oryginalny sposób obrazujących Stocznię Gdańską oraz Agnieszka Nagórska, której obrazy i grafiki przedstawiające stoczniowe żurawie łączą w sobie siłę realistycznego przekazu z nutą ciekawej kolorystyki.
Trójmiejskie firmy coraz częściej wypuszczają na rynek produkty podkreślające ich lokalność. Dla firmy to czysty zysk, zwłaszcza gdy dane miasto jest marką samą w sobie.
Do stoczniowych dźwigów odwołała się też inna gdańska firm odzieżowa, czyli Etos, do której należy marka Diverse. Kolekcja #GDNCollection powstała przy współpracy z Miastem Gdańsk, a część dochodu ze sprzedaży firma przeznaczyła właśnie na ratowanie stoczniowych dźwigów. Wcześniej ta sama firma wypuściła sopocką linię odzieży. Była to limitowana kolekcja zaadresowana wyłącznie do kobiet, przygotowana we współpracy z Miastem Sopot. Źródłem inspiracji był niezobowiązujący styl i symbole najpopularniejszego letniego kurortu, czyli np. molo. Kilka lat temu pojawiła się też na rynku kolekcja odzieżowa Sopot Never Sleeps, stworzona przez sopociankę - Julię Michalczewską. Marka ma odzwierciedlać ducha miasta, czyli miejsca tętniącego życiem przez cały rok.
Jednak nie tylko firmy odzieżowe stawiają na lokalność. Gdańska firma Ziaja w ub. roku wypuściła na rynek nową, bardzo wakacyjną linię produktów "GdanSkin". Jak twierdzi producent, nowa linia to "inspiracja nadmorskim klimatem i niespotykaną atmosferą Gdańska: wyjątkowe receptury, nietuzinkowy zapach i oryginalna grafika". Kilka lat temu Ziaja wypuściła na rynek kosmetyki sygnowane nazwą Miasta Sopot. Zaczęło się od balsamów i kremów brązujących, potem dołączyły kolejne linie, czyli Sopot Sun, Sopot Spa i Sopot Rozświetlenie.
Z kolei dzięki Izabeli Ryskiej - biotechnologowi i laureatce konkursu Gdyński Biznesplan 2017 - swoją linię kosmetyczną ma też Gdynia: Inspired by Gdynia. Gdynia kojarzy się pani Izabeli głównie z dobrą energią i słońcem, stąd dynamiczne połączenie bergamotki i pomarańczy w jej kosmetykach. Jak sama mówi, inspiracji do tworzenia linii szukała na plaży w Orłowie.
Swoją linię kosmetyków ma też... Zaspa, czyli dzielnica Gdańska. Farmaceutka Stefania Stachowska stworzyła kremy do skóry delikatnej. Jest więc Krem pieluszkowy Zaspa, Krem hipoalergiczny Zaspa, Krem Active Zaspa i Krem Soft Skin Zaspa. A dlaczego Zaspa? Bo pani Stefania pracowała w szpitalu na gdańskiej Zaspie.
Oprócz odzieży i kosmetyków są też produkty spożywcze. Kilka lat temu na Expo w Mediolanie sukces odniósł Cydr Sopocki, produkowany przez sopocką firmę Mix. Napój nazwano sopockim, bo miał się kojarzyć z relaksem i wypoczynkiem - tak jak popularny kurort. Na całe Trójmiasto postawił z kolei Zakład Przemysłu Cukierniczego Bałtyk. Firma ma w sprzedaży praliny z likierem "Zachwyć się Trójmiastem". Do tego ma też praliny z nadzieniem jogurtowo-owocowym "Popatrz na Gdańsk" oraz likworki gdańskie.
Miejsca
Opinie (55) 1 zablokowana
-
2019-02-03 12:31
ice
Też mi "ałtorytet" modowy....dziadostwo szyte i wzorowane na tandecie..
- 2 2
-
2019-02-03 14:43
LPP? Wróćcie do jakości z początków firmy to może coś kupię. (3)
Jednorazowe ciuchy mnie nie interesują.
- 3 2
-
2019-02-04 09:56
Zgadza się (1)
Kiedyś sklepy pod logo "LPP fashion point" to były naprawdę niezłe ciuchy we względnie atrakcyjnych cenach. Z wejściem marki reserved jakość zaczęła lecieć na łeb na szyję.
- 0 0
-
2019-02-05 07:19
ale się motasz
Po 1 primo - fashion point to spółka córka, rosyjska w dodatku.
Po 2 primo - Reserved to jest pierwsza marka LPP, czyli jest od początku.
Po 3 primo ultimo - jak nie wiesz, co się nie wypowiadaj.- 1 0
-
2019-02-05 19:43
Cenowo jest różnie to jakość też bywa różna. Za to jak się poszuka to można za grosze perełki znaleźć. Ogólnie jakościowo nie jest źle, na pewno nie gorzej niż w innych sieciówkach. Z resztą mam ubrania różnych marek i mi się nic z nimi nie dzieje, więc też nie do końca rozumiem niektóre, narzekania na jakość ubrań.
- 0 0
-
2019-02-03 18:49
a będą rozmiary XXL? (2)
Czy tylko koszulki dla chudych lalusi w rurkach?
- 1 1
-
2019-02-04 09:52
hehe
rozmiar XS skinny fit na dziale męskim ...dla kogo to?!
- 2 1
-
2019-02-04 23:48
Gość na zdjęciu to dla ciebie chudzielec? O.o Dla mnie bardzo dobrze i męsko wygląda.
- 0 0
-
2019-02-03 18:51
A co to jest Krem pieluszkowy Zaspa?
do czego to się stosuje?
- 0 0
-
2019-02-04 09:51
"Zakład, że Trójmiasto"
to są prawdziwe trójmiejskie ciuchy, a nie chińskie badziewie.
Produkty od lat na rynku związane z trójmiastem i jakością bijące na głowę Etosa i LPP razem wzięte.- 3 1
-
2019-02-04 23:43
Wygląda super. Nawet z niezbyt urodziwej Stoczni można zrobić ciekawe wzory.
- 1 0
-
2019-02-05 09:06
dlaczego nie ma Lenina?
- 0 2
-
2019-02-05 09:42
To naturalne
Obciachawe to są rzeczy z napisem "London" albo "Paris".
- 0 0
-
2019-02-05 11:27
brawo
Z takimi pomysłami na swoje kolekcje Reserved trafia do coraz większego grona klientów.
- 2 0
-
2019-02-05 11:40
W końcu
W końcu fajne polskie motywy na ubraniach, oby więcej taki się pojawiało.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.