wiadomości

stat

Czwarta edycja Gdyni Kreatywnej

Uczestnicy
Uczestnicy fot. Maciej Czarniak/trojmiasto.pl

W minioną sobotę odbyła się czwarta edycja projektu Gdynia Kreatywna. Tym razem podczas całodniowej konferencji poświęconej prowadzeniu firmy w branży kreatywnej mieliśmy okazję poznać m.in. historię marki MISHBHV.



Jedną z prelegentek była Patrycja Szklarczyk, dyrektor operacyjny w marce MISBHV, która ma szeroką sieć dystrybucji na całym świecie i jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek w sektorze luksusowego streetwearu.

- MISBHV powstało w styczniu 2015 roku, wraz z naszym pierwszym showroomem w Paryżu. To wtedy po raz pierwszy wynajęliśmy mikroskopijną galerię sztuki w trzeciej dzielnicy Paryża, do której zaprosiliśmy kilku kupców z najważniejszych sklepów na świecie, by opowiedzieć im naszą historię kilkunastoma produktami, jedną naklejką na witrynę i trzema plakatami - opowiadała Patrycja Szklarczyk.
Każda kolekcja tej marki jest odzwierciedleniem osobowości twórców.

- Chcielibyśmy czuć, że wiele wzorów z naszej ostatniej kolekcji może być noszonych obok tych z pierwszej i vice versa. Warszawa, która powstała wtedy jako biały print na czarnym T-shircie miała subtelnie nakierować odbiorcę na Davida Bowiego i Joy Division - i nadal jest z nami, nabierając nowych znaczeń wraz ze zmieniającymi się nastrojami społecznymi i chociażby sytuacją polityczną - dodała Patrycja Szklarczyk.
Chociaż teraz działalność marki MISBHV ma się bardzo dobrze, to początki dla jej twórców, podobnie jak innych przedsiębiorców, nie były proste.

- Pierwszy showroom nie miał ogrzewania, a my nie mieliśmy pieniędzy, zaplecza ani doświadczenia a firma liczyła zaledwie trzy osoby - podkreślała Patrycja Szklarczyk. - Momentami przełomowymi na pewno były prezentacje podczas Nowojorskiego Tygodnia Mody. Nie dlatego, że przyniosły nam wsparcie amerykańskiego Vogue'a czy nowych klientów, ale ze względu na to, że zmusiły nas do myślenia o marce w sposób holistyczny, traktując ubrania, casting, set design i muzykę synergistycznie.
MISBHV sprzedaje dziś swoje produkty do blisko 100 ważniejszych butików modowych na świecie. Najwięcej działają w Europie, a w samych Włoszech współpracują z 30 klientami o bogatej tradycji. Jaki jest sukces ich marki?

- Zawierzyliśmy w pewnym momencie intuicji, która podpowiedziała, że należy od samego początku działać globalnie i robić wszystko na najwyższym poziomie. Dlatego polecieliśmy do Paryża podpatrzeć najlepszych i w kolejnym sezonie otworzyliśmy już własny showroom - twierdzi Patrycja Szklarczyk.

Jak budować własną markę w branży kreatywnej?



Podczas konferencji Gdynia Kreatywna 4 w Muzeum Miasta Gdyni poruszone zostały tematy, które związane są z trendami i tendencjami, z jakimi dziś mają do czynienia  przedsiębiorcy funkcjonujący w branży kreatywnej. Przeanalizowano, w jaki sposób pracując w Polsce można podbijać rynki zagraniczne.

Patryk Hardziej z Hardziej Studio mówił o znaczeniu brandingu dla małej firmy. Gloria Ziencina-Kawula tłumaczyła, jak stworzyć silną markę na Instagramie i budować wokół niej zaangażowaną społeczność.

Karolina Gadzimska opowiedziała o tym, co oznacza współcześnie luksus. Mieliśmy okazję dowiedzieć się, że kreatywność jest istotnym elementem rynku dóbr luksusowych. Ewa Kowalewska-Kondrat i Michał Zaczyński rozmawiali o tym, czy jest potrzeba powstawania nowych marek.

Później odbył się panel dyskusyjny z udziałem Patrycji Szklarczyk, Anny Waśko z Showroom'u oraz Justyny Komorek, które dzieliły się swoją wiedzą z uczestnikami, odpowiadały na pytania dotyczące budowania marki, która ma wyróżniać się na rynku. Cały dzień był przepełniony dyskusjami, rozmowami i inspirującymi spotkaniami, które miały na celu wesprzeć twórców branży kreatywnej w Trójmieście.

Równolegle, w sali audytoryjnej mogliśmy się dowiedzieć, jak wygląda pozycjonowanie i reklama w Google, o czym opowiadał Łukasz Chołyst z Alte Media. Justyna Komorek, reprezentująca markę Pani od PR-u wyjaśniła, w jaki sposób social media zmieniły branżę PR, a Joanna Skorupska z radicalzz.studio. poprowadziła spotkanie "Jak oni kupują - o tym, jak pokolenie millenialsów wpływa na komunikację marek".

Jednocześnie tego dnia mogliśmy skonsultować swoje portfolio z prelegentami.

Organizatorami i partnerami wydarzenia było Miasto Gdynia, Gdyńskie Centrum Wspierania Przedsiębiorczości, Muzeum Miasta Gdyni oraz HIDAY.

Dodaj zdjęcie do artykułu

Opinie (17)

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.