wiadomości

stat

Polskie marki i projektanci na Polfash Bramee 2017

Targi mody Polfash Bramee 2017
Targi mody Polfash Bramee 2017 fot. Emilia Błaszczyk/trojmiasto.pl

Już po raz piąty Gdańsk stał się miejscem, w którym spotkali się przedstawiciele polskich marek, projektanci oraz znane osobistości ze świata mody. To wszystko za sprawą trwających w Galerii Bałtyckiej, targów mody Polfash Bramee. To świetna okazja do kupienia ubrań oraz dodatków, ale też zdobycia wiedzy na temat branży mody oraz światowych sukcesów polskich twórców.



Osoby odwiedzające galerię miały okazję nie tylko zrobić zakupy u 18 wyselekcjonowanych wystawców: Local Heroes, MISBHV, Zuo Corp, Rilke, Synthetic, ECID, Fruit Bijoux, EVC DSGN, Project Mess, Plissima, Mana Mana, Elementy, EstbyES., Molehill, Lootbag, Intensi, Dear John, Rozwadowska Bags, ale również wysłuchać dyskusji, którą poprowadziła znana modelka i dziennikarka Joanna Horodyńska. Wśród zaproszonych gości znalazły się takie osobistości świata mody jak: projektantka Lidia Kalita, Kara Becker - redaktor mody Harper's Bazaar Polska, stylistka Ewelina Gralak, duet Zuo Corp +, czyli Bartek Michalec i Łukasz Laskowski oraz gość specjalny, projektantka Gosia Baczyńska.

- Ideą targów jest pokazywanie polskiej mody, tego jak fajne i ciekawe rzeczy robią polscy projektanci oraz przedstawienie mody jako coś bardzo wartościowego. Uważam, że warto wspierać polską modę, która produkowana jest z dużym sercem. Chciałabym, aby ludzie mieli świadomość, że moda to nie tylko przebieranki i błahostka, ale naprawdę wielki biznes, kawał ciężkiej pracy. To nie tylko ubrania, ale masa wiedzy, doświadczenia i często pracy od rana do nocy. My w Polsce mamy bardzo duży potencjał, jako społeczeństwo nie odbiegamy od Londynu czy np. Berlina. Internet otworzył nowe granice i dał nam duże możliwości - podkreśla Kara Becker, redaktor mody Harper's Bazaar Polska.
O mediach społecznościowych, internecie czy blogach modowych mówiła też Lidia Kalita, podkreślając, że są one świetnym źródłem do promowania kolekcji. Według niej klientkom łatwiej jest utożsamić się z osobą prowadzącą bloga, niż z modelką, na której prezentowane są ubrania. Kalita mówiła też o najnowszej kolekcji, do kogo skierowane są projekty.

O swoich początkach przygody z modą mówiła stylistka Ewelina Gralak - a wszystko zaczęło się właśnie od prowadzenia bloga modowego. Dzięki temu wiele się nauczyła - począwszy od makijażu, stylizacji, po dobór miejsc do sesji, tego jak post ma wyglądać w efekcie końcowym. Gralak podkreśliła, że zawsze trzeba być sobą i to jak przedstawiamy siebie w mediach społecznościowych powinno być spójne z tym, jacy jesteśmy naprawdę.

o swojej kolejki opowiadali też Bartek Michalec i Łukasz Laskowski - duet Zuo Corp+.

- Projekty zespołu Zuo Corp są na bardzo na wysokim poziomie. Mamy mentalność, że jeśli kupujemy coś porządnego, to chcemy aby to było u nas w garderobie na lata. Myślę, że to jest ta odpowiedź, którą dają nam polscy projektanci. Mają to w głowie, że produkując coś co jest droższe, musi być to dobrej jakości i przetrwa sezony - komentuje Kara Becker.
Gościem specjalnym targów była znana projektantka Gosia Baczyńska, która opowiadała o współpracy z konsultantką z Nowego Jorku. Alicia pracuje dla Celine, wcześniej współpracowała przez pięć lat z Isabel Marant, teraz pomaga budować kolekcję polskiej projektantki.

Baczyńska podkreślała, że w jej pracy ważne jest słuchanie ludzi - to pomogło jej zmienić podejście i z projektów pokazowych tworzyć projekty do sprzedaży. Odwiedzający targi mieli także okazję zobaczyć najnowszą kolekcję projektantki na sezon jesień-zima 2017/2018. Projektantka wspominała również o specyfice pracy w Paryżu, podkreślała, że pracując tam trzeba być przede wszystkim dyplomatycznym, miłym, nie krytykować oraz nie wymagać.

Kolejny raz na targach pojawiła się też Bożena Karska, właścicielka marki YES TO DRESS, która projektuje od dwudziestu pięciu lat, a własna markę prowadzi od czterech.

- Po raz pierwszy w targach Polfash Bramee miałam okazję brać udział cztery lata temu. Jestem na etapie, na którym selekcjonuje targi, w których biorę udział. Na dzisiejsze targi zostałam zaproszona i jest to bardzo miłe, ponieważ mamy tutaj dobry zestaw marek, świetnych prelegentów, uważam, że ta impreza zasługuje na miano prestiżowej, a to bardzo dobrze wpływa na pozycjonowanie marki. Mam w trójmieście sporo stałych klientek, bardzo lubię tu przyjeżdżać - podkreślała.
Właścicielka marki Lootbag w targach Polfash Bramee bierze udział po raz pierwszy.

- Moje wrażenia są bardzo pozytywne. Na moim przykładzie mogę powiedzieć, że sam udział w wydarzeniu przekłada się na sprzedaż, ale również rozdawanie wizytówek, ulotek czy opowiadanie o produkcie jest ważne i faktycznie powoduje, że klienci chętnie do nas wracają. Nasz klient jest bardzo zróżnicowany, od siedemnastego roku życia, nawet do siedemdziesiątego. Osoby starsze wybierają bardziej zachowawcze produkty, młodzież, głównie latem stawia na kolor i printy. Jednak jeśli miałabym ocenić co najchętniej kupują Polacy, byłyby to na pewno dodatki w stonowanych kolorach, odcieniach szarości, czernie - podkreśla.
Poza zakupami, bardzo ciekawą inicjatywą była akcja Style Hunter, podczas której wśród klientów Galerii Bałtyckiej i odwiedzających targi Polfash Bramee, redaktor mody Harper's Bazaar Kara Becker poszukiwała najbardziej stylowo ubranych osób. Zwycięzcy otrzymali bony, które mogli zrealizować podczas zakupów u marek i projektantów dostępnych na targach.

- Prowadząc tegoroczną edycję Style Hunter, muszę przyznać, że mężczyźni bardzo pozytywnie mnie zaskakują. Mają świetne pomysły, nie mają zupełnie kompleksów - mówi Kara Becker.

Dodaj zdjęcie do artykułu
Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

Tytuł:
Treść:
Autor (opcjonalny):
E-mail (opcjonalny):
Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.
zamknij

Opinie (razem: 5)

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Opinie niezwiązane z tematem artykułu, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.

- jeżeli uważasz, że dana opinia nie powinna się tu znaleźć, zgłoś ją do moderacji.