wiadomości

stat

Praktyczne i stylowe. Najpiękniejsze dodatki sezonu prosto z wybiegów

Prada
Prada mat.prasowe/vogue.com
Segment dodatków rządzi się w tym sezonie własnymi zasadmi. Wielu projektantów odrzuca koncepcję spójnej linii akcesoriów na rzecz różnorodności. I tak na wybiegach pojawiają się ciekawe faktury, rozmaite wielkości i biżuteryjne dodatki. Klasyka, motywy etno i rock idą ramię w ramię w nowym kolekcjach.

Czy torebka to ważna część stylizacji?

tak, najważniejsza, pod nią dobieram strój

9%

tak, ale jest tylko fragmentem większej całości

62%

tylko podczas specjalnych okazji

10%

rzadko, buty i inne dodatki są ważniejsze

2%

nie, to tylko torebka, ma być praktyczna

17%
  • zakończona

  • łącznie głosów: 166
Wszystko kręci się wokół skali, a projektanci zdają się popadać w skrajności. Hermes proponuje kanciaste puzderka zwisające z nadgarstków. Celine sięga do historii i zachwyca się modelami w stylu vintage. Chanel fascynuje się techniką, a niewielkie torebki zaczynają przypominać prototypy robotów. U Valentino widzieliśmy torebki w rozmiarze etui na pomadki, nawleczone na błyszczące łańcuszki i noszone w poprzek ciała.

Niewielkie torebki z kolekcji Fendi, Chloe czy Louis Vuitton spokojnie mogłyby konkurować ze średniowiecznymi sakiewkami, bo poza kilkoma drobiazgami nie zmieścimy w nich zbyt wiele. Te efektowne i niepraktyczne maleństwa stały się przeciwwagą dla toreb i walizek w absurdalnie dużym rozmiarze występujących m.in. u Balenciagi, Celine i Marni.

- Akcesoria to bardzo silny element w każdej kolekcji MaxMara. Według projektantów marki, kobieta ma być ubrana kompletnie. Dlatego proponują całe zestawy pasujących do siebie elementów. Do sukienki czy spodni i koszuli spokojnie znajdziemy pasującą torebkę, buty, pasek czy okulary. W tym sezonie MaxMara nie ogranicza się co do rozmiarów torebek. Mamy więc przekrój przez torebki wizytowe, małe kopertówki, ale również duże torby typu shopper bag czy worki. Torby odzwierciedlają detale, które znajdziemy w kolekcji np. w części sukienek i koszul występują charakterystyczne wiązania rękawów i dekoltów na plecach. Podobne rozwiązania zostały wprowadzone w torebkach na ten sezon - mówi Przemysław Pietera, Visual MaxMara.
Tam, gdzie styl idzie w parze z funkcjonalnością, pojawia się miejsce na oryginalne i pakowne teczki i worki. Wszyscy ci, którzy pamiętają bazarowe torby z plastiku powinni przyjrzeć się uważnie kolekcji domu mody Balenciaga. Ogromne skórzane torby w kolorowe pasy rodem z lat 80. zagościły w niej już w ubiegłym roku za sprawą pochodzącego z Gruzji dyrektora kreatywnego Demny Gvasalii. U Balenciagi cylindryczne torby podróżne krzyczą nie tylko rozmiarem, ale i żywym kolorem. Wśród pomarańczy, fuksji i kobaltów znalazło się też miejsce na nieco bardziej stonowane, florystyczne hafty. Takich zresztą jest w kolekcjach więcej, bo wyszywane róże albo bratki zagościły także u Gucci i Andrew GN. W kolekcji Tory Burch zaliczamy powrót do lat 60. Pastelowy kwiatowy haft świetnie współgra z miodową skórą i złożoną z segmentów, krótką rączką.

Oscar de la Renta i Versace zachęcają do miksowania wzorów. Psychodeliczny zestaw złożony z różnych faktur skóry i motywu paisley w żywych kolorach zaprezentował Marc Jacobs. Fendi stawia na klasyczny kształt i krawędź wykończoną falbanką. Pastelowym kolorom towarzyszą skórzane kokardy i cukierkowe aplikacje. Valentino przenosi spokojne pastele na wyższy poziom, zestawiając rockowe ćwieki z zamszem w odcieniu zgaszonego różu.



Z uwagi na wielki powrót fasonów z lat 80. na wybiegach nie mogło zabraknąć metalicznych torebek. Chociaż wydają się ryzykownym wyborem do codziennych stylizacji, to dzięki temu, że występują w ciekawych kształtach i towarzystwie kontrastujących materiałów, stają się unikalne i nowoczesne. Kenzo prezentuje worki w odcieniach zieleni, srebra i fioletu, mieniące się jak syreni ogon. Trussardi niewielkie kuferki z rączką pokrywa zieloną farbą o wysokim połysku. Louis Vuitton stawia na fakturę złotej łuski przechodzącą od miedzi po złoto. Naszą uwagę zwraca czyste srebro - w wersji z perforowaną skórą u Chanel i krokodylą u Altuzarra.

- Kultura zakupów mocno się zmieniła, a klient chce sam decydować o tym, jak wygląda produkt. Odpowiedzieć na ten nurt mogą jedynie niewielkie manufaktury, które przezywają swój renesans. Obecnie króluje funkcjonalność i wygoda. Trendy mają coraz słabszy wpływ na to, co nosimy. Częściej kierujemy się tym, by dopasować produkt do swoich potrzeb i trybu życia. Nasi klienci bardzo często korzystają z tej możliwości i modyfikują produkty według własnego pomysłu: dodają przegrody, usztywnienia, dodatkowe kieszenie na zewnątrz, specjalne kieszenie na wymiar pod różne sprzęty typu tablet czy nośniki danych. Dobór kolorów nie jest w pierwszej kolejności podyktowany paryskimi wybiegami, ale własnymi upodobaniami. Ważne, by projektanci potrafili śledzić rynek konsumencki i w porę odpowiadać na te sygnały. Niezmiennie królują duże torby na ramię, tak zwane shoppery, w których zmieścimy cały świat. A także praktyczne plecaki w wariancie 2 w 1, czyli plecako-torby - podkreśla Marcelina Rozmus-Prinz, projektantka torebek i właścicielka pracowni Mana Mana.
Puchowe kulki, breloki albo trójwymiarowe aplikacje trafią do serc wielbicielek gadżetów. Maksymalny efekt osiąga na tym polu Fendi, bo obok różowej futrzanej kulki, przyciętej na kształt ananasa na torebce znalazło się też miejsce dla haftowanych motywów oraz breloków w formie lalek i kwiatów. Kolorowe pompony z futra zdobią kuferki marki Rebecca Minkoff. Lanvin stawia na czarne róże wycinane ze skóry, a Altuzarra preferuje breloki w kształcie owoców i kolorowe frędzle. Projektanci wyraźnie nie mogą się rozstać z zimą. Tym samym w wiosennych kolekcjach pozostają z nami futrzane aplikacje. Cętkowane obicie pojawia się na klapach eleganckich, prostych w formie teczek Celine. U Prady jasna sierść kontrastuje z czerwoną skórą węża i kwiatowym nadrukiem.

Frędzle zostają z nami już kolejny sezon. W wersji punkowej, bo nabijanej ćwiekami, znalazły się u Coach, gdzie kontrastują z kolorem gumy balonowej i kwiatowymi aplikacjami. Elie Saab zabiera nas do Las Vegas, ozdabiając sztywny, biały kuferek metalicznymi łańcuszkami w kolorze złota i srebra. U Giorgio Armani efektownie zapleciona sieć z frędzli towarzyszy torebce w kształcie podkowy.

- Co do kolorów, to są one tak różnorodne jak kolekcja. W naszych salonach postawiliśmy na bardziej stonowane kolory toreb, proponujemy biel, koniak, beż, czerń. Materiały jak zwykle z najwyższej półki: skóra jelenia, kozy, skóra cielęca oraz jagnięca. Nowością w tym sezonie będą torby zamszowe, których nie było od dawna w naszych salonach. Wiem, że zamsz będzie modny w przyszłym sezonie, a ponieważ sporo torebek jest wykonanych właśnie z tego materiału, to warto pomyśleć o zakupie już teraz - radzi Przemysław Pietera.
Zaokrąglone uchwyty robią największe wrażenie w wersji z bambusową rączką u Gucci. Zwolenniczkom nowoczesnych rozwiązań spodoba się zapewne prosty uchwyt w kształcie metalowej obręczy, który wprowadzili J.W. Anderson, Chloe i Roksanda. Na drugim biegunie znajdują się haftowane w azteckie wzory i kolorowe paski od Boss i Valentino, do złudzenia przypominające te od gitary.

Dodaj zdjęcie do artykułu
Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

Tytuł:
Treść:
Autor (opcjonalny):
E-mail (opcjonalny):
Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.
zamknij

Opinie (razem: 17)

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Opinie niezwiązane z tematem artykułu, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.

- jeżeli uważasz, że dana opinia nie powinna się tu znaleźć, zgłoś ją do moderacji.