• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Hotelowe butiki, czyli luksus na wakacjach

Monika Sołoduszkiewicz
16 sierpnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Tymczasowe sklepy powstające w hotelach na całym świecie to miejsca, w których goście mogą spodziewać się kolekcji mody najlepszych projektantów, wystaw dzieł sztuki albo promocji twórczości lokalnych rzemieślników.
Tymczasowe sklepy powstające w hotelach na całym świecie to miejsca, w których goście mogą spodziewać się kolekcji mody najlepszych projektantów, wystaw dzieł sztuki albo promocji twórczości lokalnych rzemieślników.

Luksusowe hotele wychodzą naprzeciw oczekiwaniom swoich gości zapewniając im nie tylko pięciogwiazdkowe restauracje i wymyślne zabiegi SPA, ale też możliwość skompletowania nowej garderoby podczas wakacji. Niegdysiejsze sklepy z pamiątkami zamieniają się w luksusowe butiki, oferujące kolekcje prosto z wybiegów światowych stolic mody.



Podczas wakacji zakupy najchętniej robisz:

Idea funkcjonowania tzw. pop-up stores, czyli tymczasowych sklepów usytuowanych w hotelowych lobby, staje się coraz bardziej popularna. Z takiego rozwiązania korzystają najlepsze sieci i znane marki odzieżowe. Tymczasowy sklep stanowi nie tylko dodatkową atrakcję w ofercie, ale pozwala też szybko zweryfikować zainteresowanie produktami danej marki bez konieczności inwestowania w stacjonarny lokal. Tymczasowe sklepy powstające w hotelach na całym świecie to miejsca, w których goście mogą spodziewać się kolekcji mody najlepszych projektantów, wystaw dzieł sztuki albo promocji twórczości lokalnych rzemieślników.

W Trójmieście podobnych rozwiązań jest wciąż niewiele. W Hotelu Sofitel Grand Sopot na stałe działa butik Emanuel Berg. W okresie letnim gdański Hilton wzbogacił się o sezonowy sklep marki Sono Idoni, w którym znalazły się kolekcje kilkunastu włoskich producentów odzieży takich jak Tombolini, Pal Zileri czy Gaudi. Na plaży usytuowanej przy hotelu Haffner działał pop-up store polskiego projektanta Łukasza Jemioła. Inicjatywa miała charakter charytatywny, a część dochodu ze sprzedaży ubrań zasilała konto Fundacji Pankracy.

Zobacz także: Pokaz kolekcji Łukasza Jemioła na sopockiej plaży

- Każdy, kto zna Hotel Grand w Sopocie wie, że ma on swój unikalny klimat i atmosferę. Jest też jednym z kultowych miejsc na Pomorzu. Styl hotelu jest połączeniem elegancji i klasyki z nowoczesnością - podobnie jak marka Emanuel Berg. Salon w takiej lokalizacji przyciąga również gości hotelowych z określonym gustem i wymaganiami odnośnie stylu. Oferta Emanuel Berg skierowana jest do wszystkich, którzy cenią elegancję z odrobiną twista. Podstawą jest klasyka połączona z nowoczesnymi elementami takimi jak wzornictwo i tkaniny. Z uwagi na bliskość morza w ofercie salonu znalazły się także szorty, kąpielówki, ręczniki, toby plażowe. W ten sposób staramy się sprostać potrzebom gości hotelowych - mówi Magdalena Wojcieszek z Emanuel Berg.

Tymczasowe butiki działają zazwyczaj kilka tygodni, a dobór marek i kolekcji jest często podyktowany lokalizacją hotelu albo jego charakterem. W nadmorskich kurortach będą to najczęściej zwiewne kreacje, tuniki i akcesoria przydatne na plaży, w Edynburgu nie zabraknie klasycznej wełny w kratę, a w górskich ośrodkach - zimowych kolekcji i sportowych dodatków.

- Oczywiście bliskość morza miała dla nas ogromne znaczenie, ponieważ w okresie letnim chyba wszyscy myślimy o piasku, słońcu i wypoczynku. Ponadto w Hotelu Hilton Gdańsk obserwujemy wzmożony ruch zagranicznych turystów, którzy dobrze znają włoskie marki promowane przez Sono Idoni. Nasz pop-up store wstępnie zaplanowaliśmy na pierwszy miesiąc wakacji, jednak już po tygodniu widzieliśmy pozytywny odbiór naszych marek przez gości hotelowych. Nasi klienci to przede wszystkim hotelowi goście, 20 proc. stanowią jednak klienci z Trójmiasta, którzy dowiedzieli się o naszym butiku z mediów społecznościowych i internetowych. Już nie wyobrażam sobie Trójmiasta bez Sono Idoni. Uruchomienie sklepu tymczasowego pomogło nam w podjęciu decyzji o otwarciu salonu na Pomorzu w najbliższych dwóch latach - tłumaczy Paweł Ciechanowski, prezes Sono Idoni.
Gospodarzem dla tymczasowego sklepu marki Pringle of Scotland stał się hotel Caledonian w Edynburgu. Goście nowojorskiego Carlyle Hotel mogli nabyć diamenty z oferty Sotheby's. Hotel Four Seasons w Pekinie stworzył tymczasową przestrzeń wystawienniczą, w której znalazło się miejsce dla oryginalnych, innowacyjnych i niezależnych projektantów, artystów i rzemieślników zarówno z Chin, jak i z zagranicy.

Amerykańska grupa Seaside Luxe specjalizuje się w luksusowych butikach hotelowych i prowadzi swoje sklepy m.in. na Hawajach czy w Kalifornii. Firma współpracuje z pięciogwiazdkowymi kurortami tworząc nową jakość przestrzeni handlowych, które generują dochody na podobnym poziomie jak strefy SPA i restauracje. Butik w Four Seasons Resort Hualalai na Hawajach generuje blisko 3 mln dolarów zysku rocznie. W ofercie Seaside Luxe znajdziemy projekty marek Missoni, Emilio Pucci czy Stella McCartney. Sklepy są wyposażone w gadżety treningowe i plażowe oraz odzież i sprzęt do gry w golfa. W wybranych salonach można zadbać o wystrój wnętrza, kupując meble i dodatki projektu Tima Clarka.


Nieco odmienną ofertę dla swoich gości przygotowała grupa Waldorff Astoria w ośrodku Boca Raton Resort & Club. Sklep z pamiątkami oferuje tam m.in. stylową odzież do gry w golfa i tenisa opatrzoną charakterystycznym logo ośrodka. Obok sklepów z kosmetykami do pielęgnacji skóry znalazło się też miejsce na galerię sztuki, w której można nabyć prace Jonathana Borofsky'ego czy Fernando Botero.

Nowojorski hotel Plaza przygotował wyjątkową ofertę dla dzieci. Nietypowy sklep z pamiątkami, utrzymany w kolorystyce nasyconego różu i czerni jest przeznaczony dla fanek książek Kay Thompson, których bohaterką była kapryśna dziewczynka Eloise. Sklepy z pamiątkami Ritz - Carlton okazały się na tyle dochodowe, że sieć postanowiła uruchomić internetową platformę sprzedaży swoich produktów. Obok ręczników, pledów i szlafroków z logo hotelu, znajdziemy tam dodatki pozwalające stworzyć odpowiedni nastrój w domu - takie jak świece, lampy, patery czy dekoracyjne poduszki. Zakupowe szaleństwo oferuje jeden z najsłynniejszych hoteli w Las Vegas. W Bellagio znajdziemy m.in. sklepy z luksusowymi zegarkami Breguet i Omega, najnowsze kolekcje Chanel, Louis Vuitton, Gucci czy Dior, biżuterię od Tiffany & Co. i Harry'ego Winstona oraz sklep z gadżetami związanymi z Cirque du Soleil.

Miejsca

Zobacz także

Opinie (23)

  • Kiedyś były w hotelach Pewexy i wyglądały jak Butiki (2)

    Do dzisiaj pamiętam ich zapach...
    Nie wiem ile płacą dzierżawy, ale pomysł może być dobry.
    Czas okaże:-)

    • 25 0

    • (1)

      Oj szpilek, szpilek.

      • 1 2

      • Szpilek przestań się podpinać pod innych

        dla własnej reklamy.

        • 2 0

  • W Turcji są ciekwae butiki w hotelach, praktycznie wszystkie marki świata w jednym miejscu, (6)

    • 39 0

    • (3)

      jasne tylko wszystko podrabiane,wyprodukowane w Chinach.

      • 12 7

      • a "oryginały" kilkanaście razy droższe to gdzie są produkowane?? (2)

        • 21 2

        • Na miejscu w Turcji.

          • 15 0

        • Oryginały są np. szyte we Francji,a le wtedy maja odpowiednie oznaczenie

          a cena jeszcze wyższa niż wszelkich oryginałów z Turcji,
          i do dostania te kolekcje tylko raczej we Francji, W.Brytanii, USA, we Włoszech nawet w Hiszpanii czy Niemczech mało.

          • 2 3

    • Z takim cenami mogą otwierać i w Pl. Chętnie skorzystam :-)

      • 7 0

    • Ale problem ma z tym tylko bogaty baran

      co lubi przepłacać za lumpy ...

      • 5 2

  • (6)

    Pamiętam jak by to było wczoraj pewex w Gdyni i ten asortyment... Samochody burago (duże),ach. Dostałem Land Rovera Safari i to było coś czego w dzisiejszych czasach nie da się porównać. To był inny świat.

    • 38 1

    • a dzis matołki z gimbazy zbierają pokemony (4)

      • 21 2

      • Bez klimatu u zapachu.

        • 6 2

      • każda pasja na miarę czasów (2)

        czytasz książki ?
        Kiedyś czytaliśmy , mnie zostało, czytam regularnie, korzystam z biblioteki,
        ale za każdym razem gdy jestem w bibliotece- pustki.

        • 4 0

        • Niektórzy nie lubią czytać książek rozrywkowych dla zabicia czasu, czytają książki popularnonaukowe i masę artykułów tematycznych -a takie tylko w uczelnianych bibliotekach oraz w internecie. Nie wiem skąd bierze się idea wmuszania czytania historyjek zmyślonych, jest masa ciekawych książek naukowych, podręczników i poradników. Dla mnie osobiście czytanie literatury rozrywkowej jest na równi z oglądaniem filmów i seriali - tylko forma jest inna.

          • 9 0

        • I co to tobie daje, że czytasz (?) książki?

          Jesteś niedouczony(a). Nie potrafisz poprawnie sklecić zdania, robisz spacje przed znakami interpunkcyjnymi. Porażka.

          • 0 0

    • Uzbierałem na Mercedesa SEL450 i Range Rowera safari z Burago 1/24 za 1000zł każdy.

      • 3 0

  • (3)

    Ja kupuję przecier pomidorowy Włocławek tylko w Almie.
    A co, a jak.

    • 42 2

    • Ola do garów, a jak pogotowane to do garażu auto obmyj

      • 15 0

    • Jak ja teraz napiłbym się soku pomidorowego z Bułgarii, był taki w dużych butelkach szklanych dawno temu.

      Z lodówki...
      Nigdy więcej....Nawet jak będzie ze złota...

      • 3 0

    • W almie

      To możesz juz tylko wode mineralną kupić i to w okrojonym wyborze

      • 5 0

  • W ankiecie (1)

    Zabrakło biedronki

    • 15 1

    • Ja wraz

      Z mężem lubimy tam kupywać i nie tylko ;)

      • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dzień dla Zdrowia w Galerii Morena

badania, konsultacje

Prowadzenie cukrzycy u kobiet z cukrzycą ciążową lub cukrzycą typu I

badania

Młodzieżowa Grupa Wsparcia

100 zł
warsztaty

Najczęściej czytane