- 1 Polski medyk na ukraińskim froncie. "Jeżeli znajdziemy się w niewoli, czeka nas tylko śmierć" (109 opinii)
- 2 Jak pozbyć się cellulitu? 5 zabiegów na ujędrnienie i wysmuklenie ciała (18 opinii)
- 3 Pacjent z sercem po prawej stronie dostał rozrusznik (10 opinii)
- 4 Alergie zaatakowały wcześniej niż zwykle. "Otwarte okno to zło" (86 opinii)
- 5 Krztusiec bije rekordy w kwietniu (125 opinii)
- 6 Mikroplastik w pokarmie dla niemowląt (63 opinie)
Dojrzali mężczyźni podbijają świat mody
Myśląc o modelkach zazwyczaj przywołujemy obraz długonogiej, szczupłej młodej dziewczyny. W kampaniach reklamowych coraz częściej widujemy jednak mężczyzn w średnim wieku. Nobliwi panowie na wybiegach to zdaniem niektórych znak czasów i odpowiedź świata mody na realia życia w starzejącym się społeczeństwie.
Nasz stosunek do piękna zmienia się z każdą dekadą. Jeszcze 20 lat temu w pokazach mody nie widywaliśmy ludzi w średnim wieku, ciał pokrytych licznymi tatuażami albo albinosów. Modele na dobre zagościli na wybiegach za sprawą kolekcji Calvina Kleina, Ralpha Laurena i Giorgio Armaniego w latach 70. ubiegłego wieku.
Utarło się, że kobiety w modelingu pracują znacznie krócej niż mężczyźni. Poza nielicznymi wyjątkami, lata świetności ich karier przypadają między 20. a 30. rokiem życia. Zarabiają więcej od swoich kolegów, ale to modele dłużej pozostają w zawodzie. Przekonał się o tym m.in. Tony Spineli, który gościł na okładce męskiego Vogue'a w 1978 roku i z sukcesem powrócił do zawodu po ponad 20-letniej przerwie.
Mężczyźni po pięćdziesiątym roku życia to najbardziej zamożna i szybko rozwijająca się grupa demograficzna. Doświadczeni i posiadający określony kapitał, stali się ważnymi odbiorcami kampanii marek luksusowych. I tutaj, odwrotnie niż w przypadku marketingu skierowanego do kobiet, kosmetyków do cery dojrzałej z pewnością nie reklamują dwudziestolatkowie.
- Warto zastanowić się do kogo ma dotrzeć kampania promowana przez dojrzałych mężczyzn. Przede wszystkim trzeba zauważyć, że styl dzisiejszych pięćdziesięciolatków zmienił się w pewnym stopniu. Dzisiaj panowie w tym wieku coraz częściej zwracają uwagę na to, co noszą i chcą wyglądać dobrze. W dalszym ciągu na ulicach spotkamy więcej niewyróżniających się mężczyzn w podeszłym wieku, jednak coraz częściej okazuje się, że mężczyźni również interesują się tym, co chcą na siebie włożyć. Dlatego też kampanie - szczególnie produktów luksusowych - promowane przez dojrzałych mężczyzn mogą dodatkowo umocnić pozycję marki związanej z tradycją, czy z podstawowymi wartościami. Może to być w pewnym stopniu uzyskanie nowej grupy docelowej osób, które wyznają te wartości. Ale może to również zachęcić osoby w podobnym wieku do zaczerpnięcia inspiracji. Ponieważ zwykle taka osoba jest świadoma tego kim jest, jej styl jest ukształtowany i jest odzwierciedleniem jej osobowości, jest więc bardziej przekonujący. A co może bardziej skłonić do zakupu potencjalnego klienta niż właśnie autentyczność? - podkreśla Aneta Bronka, Junior Account Manager w Personal PR.
Marketingowcy zwracają uwagę, że ludzie lepiej reagują na zdjęcia reklamowe, które odzwierciedlają ich grupę docelową. Modele - seniorzy pojawiają się w kampaniach kosmetyków, marek odzieżowych i produktów luksusowych. Znakomita większość odbiorców kampanii nie będzie się identyfikować z młodym mężczyzną prowadzącym Aston Martina i pijącym koniak wart kilkanaście tysięcy dolarów. Co innego, gdy w podobnej reklamie obsadzi się kogoś dojrzalszego.
- Mężczyzna po 50-tce w kampanii produktów luksusowych, to najlepszy z możliwych wyborów. Nikt nie będzie bardziej wiarygodny! Dojrzały, interesujący mężczyzna sprzedaje wizerunek człowieka sukcesu, którego na te luksusowe dobra stać. W przeciwieństwie do marzeń i dążeń młodego mężczyzny, przed którym najczęściej daleka i niełatwa droga do ich realizacji. Mężczyzna dojrzały staje się często symbolem stabilizacji, która imponuje i nęci młode kobiety - zwraca uwagę Grażyna Paturalska.
Urodzony w 1936 roku Wang Deshun robi karierę w zawodzie modela. Energii i sylwetki mógłby mu z pewnością pozazdrościć niejeden trzydziestolatek. Chiński aktor zadebiutował na wybiegu w wieku 79. lat stając się inspiracją dla mężczyzn na całym świecie. Atrakcyjność fizyczna osób starszych jest wciąż rzadko podejmowanym tematem. Wang udowadnia, że to nie metryka, a stan ducha i witalność decydują o tym jak wyglądamy.
- Początkowo szokowały zarówno starsze panie, jak i starsi panowie. Jednak wraz z upływem czasu ich obecność szokuje coraz mniej. Ludzie zdają sobie sprawę z tego, że obecnie moda nie zna granic terytorialnych, rasowych ani wiekowych. Starsi panowie potrafią szokować pomysłami i jednocześnie inspirować swoim podejściem do mody. Połączenie wiedzy, którą zdobyli podczas swojego dotychczasowego życia oraz obowiązujących trendów sprawia, że otrzymujemy coś fajnego, świeżego, ponadczasowego i wyjątkowego. Doceniła ich także branża modowa. Blogi starszych panów obserwuje wielu młodych mężczyzn. Natomiast zainteresowanie modą wynika z pewnością z faktu, że w dzisiejszych czasach moda jest dla wszystkich, można się nią bawić i eksperymentować. Co więcej mamy blogi i media społecznościowe, które pozwalają dzielić się swoimi pomysłami, stylizacjami i wiedzą o modzie. Mężczyźni po 50. nie mieli takich możliwości jeszcze kilkanaście lat temu. Dlatego spełniają się teraz - mówi Agnieszka Świst-Kamińska, właścicielka Szkoły Męskiego Stylu.
Antony Fitzgerald to aktor i tancerz, który rozpoczął karierę w branży mody, gdy dobiegał pięćdziesiątki. Philippe Dumas po wielu latach pracy w branży filmowej i reklamowej w wieku 60. trafił do agencji modeli. Rosnącą popularność w mediach społecznościowych zawdzięcza swojej imponującej brodzie. Jak podkreśla Francuz, styl nie ma nic wspólnego z metryką, a modelki - seniorki Iris Apfel i Carmen Dell'Orefice uważa za piękne kobiety.
Czytaj także: Dojrzałe piękno. Świat mody obala stereotypy dotyczące wieku
Poszukiwanie stylu i zabawa modą nie są zarezerwowane dla młodych ludzi. Zdaniem Grażyny Paturalskiej w pewnym wieku możemy pozwolić sobie na większą nonszalancję:
- W "pewnym wieku" nie tylko możemy, ale i powinniśmy pozwolić sobie na większą nonszalancję i odrobinę szaleństwa. Nonszalancja to styl nie tylko ubierania się, ale przede wszystkim sposób bycia. Jeśli więc w młodości nie podobał się nam styl "nobliwego, starszego pana" w kamizelce, koszuli w kratę i spodniach w kant, to tym bardziej nie będzie się on nam podobał, kiedy już osiągniemy "pewien wiek". Styl, jeśli się go ma, nie rozróżnia wieku, podlega ciągłej ewolucji i idzie z nami tak długo, jak długo czujemy smak życia.
Miejsca
Opinie (55) ponad 10 zablokowanych
-
2016-12-12 11:50
Tak oto świat mody wypełnia społeczną potrzebę wspierania bezdomnych.
- 3 5
-
2016-12-12 12:27
Dojrzali? Chyba przejrzali! (2)
buhaha
- 8 15
-
2016-12-12 14:05
Jaki ty jesteś niedojrzały.
- 2 2
-
2016-12-15 12:10
nie chcesz dożyć tego wieku i cieszyć się życiem ?
- 1 0
-
2016-12-12 15:20
Taa... coraz częściej starsi panowie roztaczają opiekę nad swoimi 'córkami', a często 'wnuczkami'
oni pomagają im wejść w trudne, dorosłe życie,
one pomagają im wejść...- 9 0
-
2016-12-12 16:17
bo ci młodzi nie przypominają mężczyzn, może do prezentowania damskiej mody by się nadawali
- 14 1
-
2016-12-12 19:30
SUPER
Szkoda, że tylko starsi faceci tak wyglądają. Nie można oczu od nich oderwać, w przeciwieństwie do współczesnych wyglancowanych pseudo facetach w rurkach - nigdy im nie dorównają!
- 14 2
-
2016-12-12 21:58
Nawet nie potraficie prawidłowo podpisać zdjęć ;-)
- 2 0
-
2016-12-13 06:47
(1)
Stare pryki na siłę próbują udowodnić, że się nie starzeją - w przeciwieństwie do kobiet oczywiście ?
- 4 6
-
2016-12-13 17:32
NIczego nie udowadniają, po prostu będąc starszymi chcą być eleganccy
- 4 3
-
2016-12-13 12:22
Ten co nie był obdarowany zarąb*tym genem ten nie wie..
..co to przyciągać do siebie młodsze nawet bez słów! Tu się wypowiadają w 90% janusze,którzy mają od urodzenia betonowe twarze,mózg wielkości fistaszka a przy napisaniu CV pomagają rodzice:)
- 0 2
-
2016-12-13 21:22
O rany,motyle mam w brzuchu
- 2 0
-
2016-12-13 21:23
Jutro Ferdynand idzie na sesje w swojej różowej bluzie!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.