• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dojrzali mężczyźni podbijają świat mody

Monika Sołoduszkiewicz
12 grudnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Modele - seniorzy  coraz częściej pojawiają się w kampaniach kosmetyków, marek odzieżowych i produktów luksusowych.
Modele - seniorzy  coraz częściej pojawiają się w kampaniach kosmetyków, marek odzieżowych i produktów luksusowych.

Myśląc o modelkach zazwyczaj przywołujemy obraz długonogiej, szczupłej młodej dziewczyny. W kampaniach reklamowych coraz częściej widujemy jednak mężczyzn w średnim wieku. Nobliwi panowie na wybiegach to zdaniem niektórych znak czasów i odpowiedź świata mody na realia życia w starzejącym się społeczeństwie.



Nasz stosunek do piękna zmienia się z każdą dekadą. Jeszcze 20 lat temu w pokazach mody nie widywaliśmy ludzi w średnim wieku, ciał pokrytych licznymi tatuażami albo albinosów. Modele na dobre zagościli na wybiegach za sprawą kolekcji Calvina Kleina, Ralpha Laurena i Giorgio Armaniego w latach 70. ubiegłego wieku.

Dojrzali mężczyźni i moda:

- Granica "starości" przesunęła się znacznie. Mężczyzna 50+ jest doskonałym celem dla branży mody: walczy jak lew o własną atrakcyjność, przedłużenie młodości, seksualności. Dobry wygląd pomaga mu w tym, a jego dojrzały wiek - często w przeciwieństwie do kobiet rówieśniczek - to jego niezaprzeczalny atut. Młodość szybko przemija, co nie oznacza wcale, że uroda także. Zmienia się na różnych etapach naszego życia, a czasami nawet w wersji dojrzałej zyskuje coś, czego trudno dopatrzeć się w młodości. Tym czymś jest piękno dojrzałego wieku, mądrość życiowa, sprawność fizyczna i umysłowa oraz siła, która uderza nie tylko z samej twarzy, ale i całej postawy - mówi Grażyna Paturalska, autorka kolekcji ubrań oraz książki poświęconej męskiemu stylowi.
Utarło się, że kobiety w modelingu pracują znacznie krócej niż mężczyźni. Poza nielicznymi wyjątkami, lata świetności ich karier przypadają między 20. a 30. rokiem życia. Zarabiają więcej od swoich kolegów, ale to modele dłużej pozostają w zawodzie. Przekonał się o tym m.in. Tony Spineli, który gościł na okładce męskiego Vogue'a w 1978 roku i z sukcesem powrócił do zawodu po ponad 20-letniej przerwie.

Mężczyźni po pięćdziesiątym roku życia to najbardziej zamożna i szybko rozwijająca się grupa demograficzna. Doświadczeni i posiadający określony kapitał, stali się ważnymi odbiorcami kampanii marek luksusowych. I tutaj, odwrotnie niż w przypadku marketingu skierowanego do kobiet, kosmetyków do cery dojrzałej z pewnością nie reklamują dwudziestolatkowie.

- Warto zastanowić się do kogo ma dotrzeć kampania promowana przez dojrzałych mężczyzn. Przede wszystkim trzeba zauważyć, że styl dzisiejszych pięćdziesięciolatków zmienił się w pewnym stopniu. Dzisiaj panowie w tym wieku coraz częściej zwracają uwagę na to, co noszą i chcą wyglądać dobrze. W dalszym ciągu na ulicach spotkamy więcej niewyróżniających się mężczyzn w podeszłym wieku, jednak coraz częściej okazuje się, że mężczyźni również interesują się tym, co chcą na siebie włożyć. Dlatego też kampanie - szczególnie produktów luksusowych - promowane przez dojrzałych mężczyzn mogą dodatkowo umocnić pozycję marki związanej z tradycją, czy z podstawowymi wartościami. Może to być w pewnym stopniu uzyskanie nowej grupy docelowej osób, które wyznają te wartości. Ale może to również zachęcić osoby w podobnym wieku do zaczerpnięcia inspiracji. Ponieważ zwykle taka osoba jest świadoma tego kim jest, jej styl jest ukształtowany i jest odzwierciedleniem jej osobowości, jest więc bardziej przekonujący. A co może bardziej skłonić do zakupu potencjalnego klienta niż właśnie autentyczność? - podkreśla Aneta Bronka, Junior Account Manager w Personal PR.
  • Wang Deshu
  • Pitti Uomo
  • Anton Nilsson
  • Philippe Dumas
  • Ben Desombre
  • Jan Adamski, Pitti Uomo
  • Philippe Dumas
  • Anton Nilsson
  • Pitti Uomo
  • Jack Guy
  • Ben Desombre
  • Philippe Dumas

Marketingowcy zwracają uwagę, że ludzie lepiej reagują na zdjęcia reklamowe, które odzwierciedlają ich grupę docelową. Modele - seniorzy pojawiają się w kampaniach kosmetyków, marek odzieżowych i produktów luksusowych. Znakomita większość odbiorców kampanii nie będzie się identyfikować z młodym mężczyzną prowadzącym Aston Martina i pijącym koniak wart kilkanaście tysięcy dolarów. Co innego, gdy w podobnej reklamie obsadzi się kogoś dojrzalszego.

- Mężczyzna po 50-tce w kampanii produktów luksusowych, to najlepszy z możliwych wyborów. Nikt nie będzie bardziej wiarygodny! Dojrzały, interesujący mężczyzna sprzedaje wizerunek człowieka sukcesu, którego na te luksusowe dobra stać. W przeciwieństwie do marzeń i dążeń młodego mężczyzny, przed którym najczęściej daleka i niełatwa droga do ich realizacji. Mężczyzna dojrzały staje się często symbolem stabilizacji, która imponuje i nęci młode kobiety - zwraca uwagę Grażyna Paturalska.
Urodzony w 1936 roku Wang Deshun robi karierę w zawodzie modela. Energii i sylwetki mógłby mu z pewnością pozazdrościć niejeden trzydziestolatek. Chiński aktor zadebiutował na wybiegu w wieku 79. lat stając się inspiracją dla mężczyzn na całym świecie. Atrakcyjność fizyczna osób starszych jest wciąż rzadko podejmowanym tematem. Wang udowadnia, że to nie metryka, a stan ducha i witalność decydują o tym jak wyglądamy.

- Początkowo szokowały zarówno starsze panie, jak i starsi panowie. Jednak wraz z upływem czasu ich obecność szokuje coraz mniej. Ludzie zdają sobie sprawę z tego, że obecnie moda nie zna granic terytorialnych, rasowych ani wiekowych. Starsi panowie potrafią szokować pomysłami i jednocześnie inspirować swoim podejściem do mody. Połączenie wiedzy, którą zdobyli podczas swojego dotychczasowego życia oraz obowiązujących trendów sprawia, że otrzymujemy coś fajnego, świeżego, ponadczasowego i wyjątkowego. Doceniła ich także branża modowa. Blogi starszych panów obserwuje wielu młodych mężczyzn. Natomiast zainteresowanie modą wynika z pewnością z faktu, że w dzisiejszych czasach moda jest dla wszystkich, można się nią bawić i eksperymentować. Co więcej mamy blogi i media społecznościowe, które pozwalają dzielić się swoimi pomysłami, stylizacjami i wiedzą o modzie. Mężczyźni po 50. nie mieli takich możliwości jeszcze kilkanaście lat temu. Dlatego spełniają się teraz - mówi Agnieszka Świst-Kamińska, właścicielka Szkoły Męskiego Stylu.
Antony Fitzgerald to aktor i tancerz, który rozpoczął karierę w branży mody, gdy dobiegał pięćdziesiątki. Philippe Dumas po wielu latach pracy w branży filmowej i reklamowej w wieku 60. trafił do agencji modeli. Rosnącą popularność w mediach społecznościowych zawdzięcza swojej imponującej brodzie. Jak podkreśla Francuz, styl nie ma nic wspólnego z metryką, a modelki - seniorki Iris Apfel i Carmen Dell'Orefice uważa za piękne kobiety.

Czytaj także: Dojrzałe piękno. Świat mody obala stereotypy dotyczące wieku

Poszukiwanie stylu i zabawa modą nie są zarezerwowane dla młodych ludzi. Zdaniem Grażyny Paturalskiej w pewnym wieku możemy pozwolić sobie na większą nonszalancję:

- W "pewnym wieku" nie tylko możemy, ale i powinniśmy pozwolić sobie na większą nonszalancję i odrobinę szaleństwa. Nonszalancja to styl nie tylko ubierania się, ale przede wszystkim sposób bycia. Jeśli więc w młodości nie podobał się nam styl "nobliwego, starszego pana" w kamizelce, koszuli w kratę i spodniach w kant, to tym bardziej nie będzie się on nam podobał, kiedy już osiągniemy "pewien wiek". Styl, jeśli się go ma, nie rozróżnia wieku, podlega ciągłej ewolucji i idzie z nami tak długo, jak długo czujemy smak życia.
  • Ben Desombre
  • Pitti Uomo
  • Wang Deshun
  • Anthony Varrecchia
  • Pitti Uomo
  • Anton Nilsson
  • Philippe Dumas
  • Pitti Uomo
  • Ben Desombre
  • Philippe Dumas
  • Pitti Uomo
  • Pitti Uomo

Miejsca

Opinie (55) ponad 10 zablokowanych

  • Dlaczego wszyscy są zarośnięci? (5)

    Elegancki facet jest ogolony!

    • 48 45

    • To taka zniewieściała moda panów trendy :) Zniewieściały pan chce wyglądać jak najbardziej męsko.

      • 13 4

    • Też nei lubię ale...

      chodzę nieogolny od jakiegoś czasu.
      Wstyd, ale nie mam czasu o to zadbać.
      Obiecuję poprawę.

      • 6 1

    • Sama sie ogol bo face moze byc nieogolony i wyglada swietnie a ty jak sie nie ogolisz to szkida gadac

      • 2 10

    • niektórym broda pasuje, z przeciętnych stają się nieziemsko przystoni

      • 3 0

    • Na twarzy też!

      • 0 0

  • aż straciłem apetyt (1)

    • 13 36

    • To masz jakiś problem.

      Może skłonności homo? Albo zwykły prymitywizm.

      • 8 1

  • fajny płaszcz ten fioletowy...

    ...jak Joker

    • 21 2

  • (4)

    Są piękni.Dopiero mając te lata ,stają się prawdziwymi mężczyznami. Ale to trzeba przeżyć.

    • 56 10

    • co przeżyć? chcesz opisać jak się rozbija związek starszego faceta by się zabawić na jego koszt (2)

      a przede wszystkim jego żony i dzieci? Bo przecież nie zainteresujesz się starym kawalerem...

      • 5 4

      • Ocho, trafiony zatopiony? (1)

        • 6 1

        • ...

          najwyrazniej. he he

          • 0 0

    • Raczej "dożyć".

      • 0 0

  • Czapki Mikołaja tylko brak...

    • 15 22

  • Stare, ustawione pryki - najlepsze ciacha dla dziewuch(kasa) (7)

    Miałem kiedys dziewczynę co gustowała w takich. Dla mnie takie zjawisko to mówiąc brzydko- patologia;)

    • 13 53

    • a ty co masz kobiecie do zaoferowania? łysy głupi łeb,brzuchol i pokój u rodziców? (5)

      • 27 4

      • spójrz na siebie szpachlo (1)

        • 7 10

        • taaa... cycki dorobione ,geba jak u glonojada i jak tapete sciagnie to sie mozna

          zastanawiac skad sie biora takie baby jagi

          • 0 0

      • (2)

        A co ty masz do zaoferowania mężczyźnie poza cyckami i trzema dziurkami?

        • 4 2

        • doktorat z zarządzania :P (1)

          • 0 1

          • sorry, ale co twórczego w tym temacie ?

            • 1 1

    • Normalny zwykły kompleksik, chłopasiu.

      • 7 1

  • (2)

    Enrike Iglesias to jest męszczyzna moich marzeń.

    • 7 15

    • z pieprzykiem czy bez. ?

      • 1 0

    • Pisze się menszczyzna.

      • 2 0

  • na zdjęciu

    dopasowali faceta do kanapy....jakieś jaja czy co?

    • 10 2

  • Co za szowinistyczne bzdury. (2)

    "Dobry wygląd pomaga mu w tym, a jego dojrzały wiek - często w przeciwieństwie do kobiet rówieśniczek".

    W branży modowej jest ogólna tendencja na modelki plus oraz stare, nie tylko mężczyzn. Prosze sobie pooglądać sesje światowe, a na naszym podwórku choćby Helenę Norowicz.
    Społeczeństwo się starzeje, nie tylko mężczyźni, dlatego stare kobiety tez są teraz na topie i w tę stronę będzie to szło.

    "Mężczyzna dojrzały staje się często symbolem stabilizacji, która imponuje i nęci młode kobiety - zwraca uwagę Grażyna Paturalska."

    Nie wierzę, że to czytam. Bez komentarza.

    • 40 6

    • A ja wierzę

      Bez nerwów.

      • 2 0

    • Stare ?

      Stare to mogą być meble. Kobiety są dojrzałe.
      Upływ czasu dotyczy każdego, nie ma wyjątków ! . Zabawne ,że tak wielu młodych uważa ,że ich to nie dotyczy.

      • 6 0

  • Jestem grubo po czterdziestce i odczuwam duże zainteresowanie ze strony młodych kobiet. (7)

    To jest dość odstręczające gdy młoda, ładna dziewczyna składa niemoralną propozycję facetowi po czterdziestce. I pomyśleć, że 20 lat temu, jako skromny student pg żyjący na paprykarzu szczecińskim dałbym wszystko za noc z taką dziewczyną.

    • 41 3

    • dobre .:)

      • 7 2

    • Głupia ona, niegłupi ty

      Swoją drogą to jest dość przygnębiające, że kobiety zaczynają się interesować facetem, kiedy on ochotę na kobiety zostawił już dawno za sobą.

      • 16 2

    • ona to zwykły dzi*ex, a ty ktoś z rozumem. Na szczęście jeszcze tacy są

      większość kobiet dla kasy to pójdzie z ostatnim grzybem, byleby miał hojny i gruby portfel

      • 11 2

    • (3)

      Idąc tym tropem napiszę wcale nie w obronie tej kobiety - raczej prosze potraktować to jako ciekawostkę biologiczną, tak jak mężczyzna jest wzrokowcem bo z biologicznego punktu widzenia szerokie biodra i pełne piersi będą wstanie urodzić i wykarmić jego potomstwo tak kobieta szuka w mężczyźnie samca alfa który da jej dzieciom silne geny oraz zabezpieczy byt materialny i pożywienie jej i potomstwu. Ja wiem że to potężne uproszczenie ale do tego się to sprowadza - natury nie oszukasz. Idąc dalej - taki student ma niewiele do zaoferowania w stosunku do mężczyzny w sile wieku o ugruntowanej pozycji. Idąc jeszcze dalej pociąg kobiet za kasą jest taki sam jak mężczyzn za dużymi piersiami i pełnymi pupami - sama natura. Tylko kiedyś wyznacznikiem siły były mięśnie i pozycja w stadzie a teraz są to pieniądze.

      • 9 3

      • zbyt duże uproszczenie (2)

        u nas w liceum najwieksze powodzenie miały chude dziewczyny, szczególnie jedna- wysoka, chuda - "szczypior" bez piersi i bioder, za to wesoła, uczynna, świetna dziewczyna, inteligentna, dobra.
        Wcześnie wyszła za mąż ( na I-szym roku studiów) , mają obecnie 4-kę dzieci, prowadzą z mężem firmę.
        Piękności z biustami i biodrami nie miały szczególnego wzięcia, a ta z największym biustem i najszerszymi biodrami do dziś jest stanu wolnego bez partnera.

        To o tym doborze "rozrodczym" jest wciąż powtarzane, ale bez pokrycia.

        p.s. ciekawe, że gdy szczupłe kobiety po dzieciach się roztyją, mają duże biusty i duże pupy, jakoś nie są odbierane jako atrakcyjne.

        • 4 0

        • dodam, że ten "szczypior" ma b.ładną buzię

          • 1 1

        • wyjątek podkreśla regułę i tyle

          ...

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Z psychodietetyczką przy herbacie: Q&A z Aleksandrą Spychalską

spotkanie, spotkanie

Młodzieżowa Grupa Wsparcia

100 zł
warsztaty

Jak ochronić swoje krocze przed nacięciem?

warsztaty, konsultacje

Najczęściej czytane